lørdag 8. april 2006

Cliviafremdrift

Nå har jeg fått tatt bilde av cliviafrøene mine - iallefall av de to som er mest interessante . Iallefall den ene tror jeg blir variegert- de andre er ikke kommet så langt i veksten enda. Så har jeg to stk som ser ganske merkelige ut... De er helt kremhvite. Ikke det spor av grønt. Tro om det er sjanse for dem til å overleve? Jeg gleder meg til å se hva det blir av disse I dag har jeg også investert i en ny stueplante for pengene som jeg fikk av mine svigerforeldre i bursdagsgave. Det ble en Medinilla magnifica. Jeg skulle ønske at min hadde blitt slik som på bildet - men jeg har vel ikke helt opptimale vekstforhold til den... Min ser slik ut. Litt forskjell kanskje... . Jeg får stelle godt med den - den kosta jo litt, men er redd for at interessen dabber av sånn småningom . Jeg meldte mine to håpefulle avleggere inn i barnas hageselskap i dag (tror jeg det var... ) - så da er det bare å vente på postmannen. Sigurd, min eldste, kom hjem fra skolen med karsefrø i flott selvlaget beholder - kjempekoselig. Han var virkelig imponert over voksekraften - de kunne jo mumses i dag allerede! . Oscar kom hjem fra barnehagen med to solsikker - de får jeg prøve å stelle godt med. Jeg tror gartnerinteressen til Sigurd begynner å våkne - han fant ut at han var helt nødt til å så eplefrøene av eplet han spiste i formiddag - jeg får prøve å huske på det til i morra. Det kalles vel for å smi mens jernet er varmt - gartnerassistent høres flott ut (hørte jeg noen si barnearbeid... ) Ellers så regner jeg med at det blir pakking av utstyr i morgen - drar på påskeferie i morgen eller søndag, og det blir deilig . En hel uke fri...mmmmm.... GOD PÅSKE!

0 Comments: