mandag 25. september 2006

Skolert sykdom og store overraskelser...

[ Akkurat nå: leser jeg faglitteratur ]

Ja, da er man startet på en ny uke igjen – og jeg er startet på siste halvdel av den medisinske delen av kurset. 3 uker til eksamen – kan ikke akkurat si at jeg gleder meg… Midt inni den andre uka av kurset ble jeg tatt av en avsindig ydmykhet over hvilket ansvar man har i dette yrket – og jeg ble ”litt” stressa… Jaja, men det blir i alle fall variasjon over arbeidet . Torsdag etter at vi var ferdig på skolen gikk vi oss en tur ut på byen – nærmere bestemt Skarven. Her satt vi ca fra kl.18.00-24.00, og da tok jeg kveld – man skulle jo opp dagen etterpå. De største festløvene gikk ikke hjem riktig så tidlig, så det var nok noen som ikke var helt ”patent” dagen derpå…Jeg fikk den lyse ideen at jeg skulle gå hjem i stedet for å ta drosje – dårlig valg… Kortbukse og støvletter i minusgrader var nok ikke en helt heldig kombinasjon – ergo ble jeg kraftig forkjølet og har en hysterisk hoste…Selvgjort er velgjort - men koselig var det Jeg har hengt litt etter i programmet, så helga ble brukt til å lese seg kraftig opp – ja, det jeg fikk tid til mellom snørr, hoste og vannkopper… Sigurd har fått vannkopper (Oscar hadde for 14 dager siden) – og det så det holder! Han ser helt for jævlig ut, og med tilhørende kløe hadde han det ikke helt bra i helga. Hu mor smurte Eurax så det sto etter, og han fikk en del dusjer og bad for å lindre. Skulle hatt hvitvask, men det var jo butikken fri for selvfølgelig. Nå er det verste over heldigvis, og både mor og sønn puster letta ut. Jeg måtte spørre ham om han fortsatt ønsket (???) seg vannkopper som han faktisk sa da minstemann hadde det – grunnen var at da slapp han jo skolen. Han svarte at han visste jo ikke at det klødde så forferdelig, så hadde han visst det, så skulle han IKKE ha ønsket seg det… Det er godt at han ikke visste hva han ønsket seg stakkars... I dag har jeg vært ute og sortert stauder. Jeg har trukket ut ”jordbærduk” der jeg setter staudepottene. Pottene har jeg satt i slike grønne fruktkasser som jeg har anskaffet meg via nærbutikken. De er jo godt drenert i bunnen, så det burde funke bra tror jeg. Jeg skal trekke duk/strie over dem når jeg er ferdig slik at det blir litt lunere for dem – får bare håpe at jeg slipper unna altfor mye barfrost i vinter. Jeg har jo også x antall potter med stauder som ikke har funnet det for godt å spire… Sånn egentlig har jeg ikke behov for å så mer i vinter - da jeg visst har evig nok med det jeg har hvis flere sorter sådd i fjor finner ut at de skal spire. Men jeg fikk meg i alle fall en super overraskelse i dag da jeg så over dem – mange sorter Helleborus spirer!!! Det var jo ikke den mest gunstigste årstiden, men her må man bare ta imot alt med åpne armer! Hurra!!! Jeg fikk også plantet 4 stk Clematis som jeg ikke har punget meg til å få i jorda enda, samt at jeg fikk ryddet litt opp rundt omkring – jeg må si meg fornøyd med dagen. Nå gjenstår det bare å få bøkene opp av sekken slik at jeg kan være litt flink teoretisk også. Det får bli siste ord fra meg i kveld – dere ønskes herved en fin ny uke!

0 Comments: