tirsdag 19. desember 2006

Putreputre...

Da nærmer julen seg med stormskritt - og jeg har ikke bakt en eneste kake . Det er godt mulig at det blir med det også... Det er faktisk mye bedre med salt mat - deilige hjemmelagede salater og masse mums på et koldtbord... . Det blir nok den vrien jeg tar i år, ja. Nå har jeg vært på 2 døgnvakter på ambulansen - og jeg har fått en flott makker . Det var skikkelig match må jeg si - vi stortrives ilag - smella går som et gammelt ektepar innimellom . Kjempekoselig . Giften i begeret (jo, det er nok det også) er at 2 av mine arbeidskollegaer ikke hilser eller snakker til meg.... Jeg hater når det blir slik, og hadde man bare visst hvorfor de oppfører seg slik...??? Neida, man kan jo ikke komme frem med det da... Det er MYYYYE bedre å forsure arbeidsmiljøet... Ærlig talt...? Jeg driter i dem... Det har vært hektiske dager i desember. Ny jobb er man begynt i, oppussing av Sigurds rom - der listene forøvrig blir lakket i dag og satt opp. Opprydding av masse skrot - jeg skal tømme boden på loftet i dag, og gjett om det er mye leker og skit som skal kastes... Vasking av en haug med klær skal også gjøres, og jeg har planter om å få vasket loftet slik at det ser sånn nogenlunde vettugt der oppe. Jeg skal på jobb igjen i morra tidlig, og da går jeg ikke av før torsdagsmorran - og juleaften rykker stadig nærmere... I ettermiddag er det avslutning på skolen. Jeg synes det virkelig begynner å ta av dette, og de blir verre for hvert år som går. Ungene er på skolen hele dagen (14.30). Etter det skal de gå adventsmarsj i 1 time, juleverksted i 2 timer, grøt- og kakespising deretter.... Estimert sluttid 19.30. Og etter det skal alle foreldrene hjelpe til med opprydding og oppvask + at noen har solgt grøt/kake. Lærere og elever avspaserer dagen derpå grunnet lang skoledag i dag... Erfaringen sier at når klokka nærmer seg 19.00 så er ungene så trøtt at de sovner - ja, det har faktisk skjedd tidligere år... Det er helt greit med juleavslutning, men må det være så voldsomt??? Egentlig skulle jeg ha adoptert litt VROOOOOOM fra ei viss frøken her inne - men jeg må vel ta til takke med putreputreputre-vrooomen min...

0 Comments: