mandag 23. juni 2008

Klimaendringer

Nå er energien godt og vel tilbake - så godt som den kan bli med småfolk i huset da... . Jeg har sånn smått begynt å rydde litt i bedene- nei det ble ikke gjort tidligere i vår av ganske selvfølgelige grunner . Rosebuskene er klipt ned - uten hansker - anbefales ikke . Det lange bedet som inneholder 'Moje Hammarberg'-roser med Geranium himalayense som bunndekker har jeg gjort helt ferdig - det manglet noen meter i fjor. Rosene har fått poseku og blitt vannet så nå håper jeg de betaler med fullt flor. Drivhuset inneholder maaaange roser som skal finne sin nye plass - ser at endel bed må rett og slett spavendes grunnet neglisjering i et par år og av den grunn kanskje blir rosebed - me får sjå . Til min store overraskelse har Sambucus 'Black Beauty' overlevd vinteren og kommer for fullt og det samme gjelder Rosa 'American Pillar'. Sistnevnte kommer riktignok med skudd langt nede - men den kommer . Gledelige overraskelser . Liker klimaendringer jeg når det har slik innvirkning . Det er også skjedd noe merkelig med den ene hostaen min - tror det er en albovariegata eller en mediovariegata - den er blitt helt hvit...noe alá 'White Feather'. Det blir spennende og se om det kommer noe grønt på denne etterhvert. Dagene suser avgårde og jeg har sååå mange ting jeg skulle ha gjort - ferien starter 7.juli - bare 14 dager til avreise....hvordan skal jeg rekke alt... . Vel vel, det ordner seg vel - livet gjør som regel det Ha en flott ny hageuke og god sommer

0 Comments: