fredag 1. august 2008

Endelig litt haging

I dag er jeg fornøyd - kom meg ut i drivhuset da jeg opdaga at babysitteren faktisk har såpass lang rekkevidde at jeg hører hvis Aleksander våkner. Utrolig deilig å få stikke fingrene i jord igjen . Har fått tatt vare på noen pelliser som sårt trengte ny jord og tatt de inn i kjøkken og stue - de kan likegodt få være inne når jeg ikke har fått plantet de ut hittil i år. En svær 'Mårbacka' som jeg kjøpte i Sverige er behørig klippet ned og 15 stiklinger er satt i jord - gleder meg til neste år da jeg har planer om å bruke disse i samplantinger da det er så nydelig farge på den planten . Jeg, som hadde regnet med at de fleste pellisene mine hadde tatt kveld etter denne vinteren der de sårt måtte klare seg selv, er forbauset over leveviljen til de zonale. Jeg fikk dem jo vel og merke ut i drivhuset i vår, men rare stellet fikk de ikke - de takker meg nå med massevis av blomster...Alle planter skulle vært like enkle sier nå jeg . (Alle pellislikene etter i vinter snakker vi ikke om... ) Det ser også lyst ut for mine aktiviteter utendørs fremover - kaffeslutt gjorde susen og Aleksander sover mye bedre enn før - mageondt er også borte...YES!!! . Jeg blir rene helsefriken av dette Da avslutter jeg med å ønske alle som titter innom en fiiiin helg

0 Comments: