onsdag 27. juni 2012

Naturen overrasker! :)

Man kan vel ikke si at man er den ivrigste bloggforfatteren, men når det kommer noe så er det iallefall verdensnyheter...eller? ;)

Jeg løper mellom jobben, egen bedrift, ungene, fotball, husdyr og hage - og skulle gjerne ønske at døgnet hadde 48 timer, eller at man egentlig ikke trenger mer søvn enn en time eller to... Dream on...jaja, sove kan man gjøre i grava...

 Jeg prøver å presse inn mest mulig hage, og det er jo årvisst at man legger igjen noen grunker hos ymse gartnerier og nettbutikker. Hvert år sier jeg det samme - begrens deg til neste år! Haha, hvor feil kan man ta (eller det er vel heller skylapper og dårlig hukommelse man går rundt med) for når fristelsene står i kø eier iallefall ikke jeg motstandsvilje... Hvor mye penger som blir lagt ned i nyinvesteringer i hagen hvert år har jeg ikke turt å regne på engang! Noe forsvinner etter hver vinter - og da vet jeg jo det til neste år, men det er alltids noe nytt å ønske seg :)


Forleden da jeg holdte på å luke i bedet ved siden av drivhuset ble jeg plutselig obs på en merkelig marikåpe. Undersøkelser måtte til - og til min store overraskelse hadde det dukket opp en variegert marikåpe hos meg! Jeg gravde den opp og fikk skilt den fra resten av planten som var vanlig grønn og pottet den opp i drivhuset. Jeg venter nå spent på fortsettelsen :) Leita på nettet etter info om en sådan plante, men fant kun en blogg som omtalte samme fenomenet og den hadde dødd etter første vinteren. Da håper jeg at min overlever :)))


4 Comments:

Rita Hogefeld said...

Så her er det bare å sette seg i ventekø til den dagen planten når delbar størrelse? Har du begynt å vurdere pris på stiklingene?

Alexia said...

Det blir ikke billig ;)

Anonym said...

Stilig sak! Håper alt står vel til i stresset.

Villrose said...

Her kan du bli riik...

(Håper på overlevelse av en variegert hvitveis, men det spørs vel)