mandag 12. november 2007

Krydderhelg

Denne helga har jeg hatt ambulansevakt - hjemmevakt lørdag og søndag som vanlig. Lørdagen ble usedvanlig hektisk når det gjelder besøk.... . Det starta på formiddagen - da kom min svigerbror med familie på "forsinket" bursdagsbesøk til Sigurd - og jeg hadde selvfølgelig ingenting til kaffen... Da var det bare å kaste seg rundt og mekke til ei krydderkake i langpanne som er usedvanlig lettvint. Etter ei stund kom Potentilla med intens frødykking som aktivitet - tror det ble en liten fangst av både frø og kake , og sist på ettermiddagen kom min amb.makker med sin kjære på besøk. Da var jeg blitt så sulten etter å ha spist bare krydderkake hele dagen så da måtte jeg hive meg til med pizzabaking. Sistnevnte besøk ble selvfølgelig invitert. Det var godt med noe salt skal jeg si.... Etter å ha sett film på tv2 tenkte jeg at jeg skulle ta meg en dusj før jeg la meg - midt i innsåpinga fikk jeg selvfølgelig oppkall fra AMK om å kjøre en fødende inn til Tromsø. Såpa av i full fart, pasient hentet og avlevert og senga ble truffet i 5-tiden i morges . Kom meg opp av senga i 14-tiden - heldigvis hadde svigermor laga lapskaus så middagsstyr slapp jeg . Allikevel har dagen i dag blitt en surredag - sånn blir det alltid når jeg har våket utover mot morgenen og sovet langt utover dagen... Ferdig med vakta i morgen tidlig 08.15 - håper det blir en stille natt . Status denne helga: Lite hagebruk unntatt frødykk sammen med Potentilla En stykk krydderkake fortært i løpet av 6 timer..... To svære pizzaer fortært i løpet av enda kortere tid..... Surresøndag grunnet våking.... Kentuckytreet ligger fortsatt i vann.... Føler at helga stort sett har blitt brukt til å ete..... Ha en strålende ny uke

0 Comments: