tirsdag 22. januar 2008

Planer for året blant annet :)

Det er lite som skjer på hagefronten for tiden....Gidder ikke.... . Det blir masse tankehaging og thats it. Jeg har iallefall gått over pellisene mine på planterommet - 2 dødsfall - noe som ikke er så aller verst siden det var stiklinger og jeg har ikke vannet dem siden jeg satte dem inn i høst. Dette ble gjort for 14 dager siden så man skjønner at energien ikke er på topp verken for å hage eller å skrive dagbok. MEN nå har sola snudd så da regner jeg med at jeg snur også . (det er vel mere korrekt å si at den er kommet tilbake - heeelt der er jeg ikke enda). Jeg har bestemt meg for å ikke så noe særlig i år....Og jeg kommer garantert til å holde det. Ingen lange sålister fra denne fronten selv om mine frøbokser nesten er kul på... Frø ja...Mitt medlemskap i NARGS gir meg rett til å bestille 25 sorter frø - disse rettighetene er det noen andre som har fått hos meg i år, så det ble 8 sorter på hver da jeg ikke benyttet meg av noen ønsker i det hele tatt. Håper dere får det dere ønsker dere . Noen sommerblomster blir det sådd, men ikke så altfor mange. Jeg har bestemt meg for å få plantet det jeg har - og det er flere kasser med stauder som jeg har sådd tidligere. Alle disse trenger å bli pottet om og stelt litt med da de ikke har smakt ny jord eller gjødsel på 2-3 år - stakkars.... . Jeg har bestilt 12 forskjellige roser, div. bærbusker og noen få stauder, og dette skal også i jorda. Jeg tror også at jeg skal prioritere å få plantet lé for vinden - bare jeg får gemalen på trua. Det er på tide å få det gjort - vi har bodd her i 10 år nå. I tillegg trengs det endel nye bed osv. Det blir nok nok å gjøre uansett Nå skal jeg gå å putte noen søte små til sengs - ha en fortreffelig aften videre

0 Comments: