søndag 14. desember 2008

Tygd og spyttet ut...

Å fytti katta denne helga har gått i hundreogti... Fredag formiddag kom min ambulansemakker og leverte hunden sin for kost og losji hele helga. Samme dag ble 3 kaker bakt og pyntet, klokka 18 startet selskap for Oscar med en drøss av familie. Pjuuuhh... Så var det å stå opp på lørdagen, få klær på ungene og mat i kroppene før vi gikk ut i det nydelige været vi har nå. Etter en times gange - som forøvrig var herlig - var det å hive seg rundt å shine hus, rydde diverse rot, koke grøt, ca. 5 liter da jeg regnet med at søstrene mine (med familie) ikke hadde spist middag da de kom kjørende fra Tromsø...og jeg fikk rett... Mens jeg holdt på der på kjøkkenet tenkte jeg at jeg bare skulle tørke av ei hylle i kjøleskapet som trengte det så sårt...for å si det slik - kjøleskapet er nå ryddet og vasket...
Koke kaffe og servere kaker (igjen), sende hjem en av mine søstre med mann (men dattera ble igjen til i dag), fyre opp badstu og jacuzzi - som jeg kasta tre unger oppi etter ei stund. Mannen, svigerbroderen og min manns søskenbarn havnet seinere på kvelden i badstu og bad. Deretter ble det konjakk og Baileys med kaffe, øl og fenalår med rømme og flatbrød :) Senga ble for min del inntatt i 02.30 tiden - nårtid de andre kom seg i seng aner jeg ikke. Sto opp i morrest og ordna frokost, deretter var det å hive seg rundt å bake ei ny dobbel sjokoladekake som forøvrig ble pynta som en fotballbane med sugerør som mål, pyntegele som markering og laban med nisselue som spillere. Da spillerne ikke helt ville stå men falt mer eller mindre alle veier mistenkes de også for å ha hatt en våt aften i går...
Samtidig som kakebaking/-pynting foregikk ble middagen produsert - kyllinggryte med ris. Desserten ble riskrem med rødsaus - namnam :D På toppen av det hele måtte oppvasken etter alt dette taes - følte at jeg ville spy innimellom...

Klokka 16-18 inntok 18 unger huset. Pølse i brød ble servert, kake ble spist og film ble sett. Heldigvis har vi ei loftstue som tar vekk mye av trykket når vi har så mange unger samlet, men allikevel var jeg rimelig glad for at de ble hentet...

Hunden som vi har passet er blitt hentet av sine eiere...fint det også... ;)

Håper at det blir lenge til neste gang...muligens til nyttårsaften for da mistenker jeg at det blir noget lignende... Man lærer aldri...

7 Comments:

Rekkehuset said...

Oioioi, jeg blir nesten utslitt bare av å lese om helgen din jeg Alexia! Hvordan i alle dager fikser du det med en baby i tillegg??? Høres ut som om alt gikk etter planen også! Jeg er imponert:-)

potentilla said...

Galskap....
Du kan få låne hyttenøkkelen og rømme.
Treet er pynta og hermetikklageret intakt.

potentilla said...

Altså ikke låne rømme....Jeg låner ikke ut rømme! Der går grensen..

Elisa said...

Galskap er ordet. Håpar du får ei stille og rolig veke før jul, då! Eehh, kanskje ikkje det nei. Men i romjula, då kan du kanskje få slappe av? Hvis ikkje kan du få låne rømme av meg ;-).

Alexia said...

Nei himmel da, potentilla - man låner da ikke vekk rømme...det skulle tatt seg ut... Får kontakte deg hvis eksil skulle bli påkrevet ;)

Alexia said...

Rekkehuset - var innstilt på at det skulle bli hektisk så da gikk det bra. Hadde nå hjelp fra mannen også - skal ikke lyve på meg at det var jeg som sto for det hele alene (bare nesten ;) ). Aleksander er så rolig og sover mye så en baby er "a piece of cake" :D

Og elisa - ringer hvis jeg blir fri for rømme siden potentilla er så kjip ;D

potentilla said...

Vil ha rømmen min i fred!