mandag 19. april 2010

Røtter i jord

I helga fikk jeg pottet opp alle røttene som var ankommet, men fikk ikke tid til å potte opp Dahliaene som jeg kjøpte på Plantasjen samt at jeg la noen knoller av Anemone i vann. Det må jeg få gjort noe med i dag da jeg skal på jobb i morra, og da forsvinner det et døgn. Uheldigvis har jeg jobb igjen til helga - hadde jobb forleden helg også og slik bruker det bare å bli når vi går ut av vanlig turnus og over i påsketurnus...

Som jeg leser på andre blogger så lar våren også vente på seg her som andre steder høyt mot nord. Heldigvis bor jeg i ei skråning så vannet renner av og mesteparten av plen og bed er tint frem - og det tiner faktisk så det synes :). Jeg ser ørsmå tuster av Krokusblader, men det er også alt - det kommer, det kommer ;). Selv om snøen fortsatt kan lave ned til tider så vet jeg at våren kommer og det er en deilig tanke. I år som i fjor har jeg ikke sådd et eneste frø og jeg tror at det skal vedvare slik. Her må batteriene lades sakte men sikkert opp - det siste året har vært bratt...Men livet er lysere enn på lenge, prosjekter er planlagt og noen er startet på så det kan bare gå en vei nu :))). Men noen liste har jeg ikke laget da jeg er redd for at jeg ikke klarer å gjennomføre den - og dessuten har jeg noe stort på gang her så jeg får nok å henge fingrene i fremover ;). Dette kommer det et eget innlegg om ikke altfor lenge - må bare få tatt noen bilder først ;)

Har forresten glemt å fortelle hva utfallet ble i rettsaken jeg var i...Tiltalte fikk 1 år og 9 mnd...Er ikke enig og kan selvfølgelig diskutere dette til jeg blir blå, men det er iallefall godt at det er over. Jeg kan nå sette et slags punktum for dette - endelig!


Jeg ønsker alle som stikker innom ei superflott uke og god haging - inne eller ute ;)

2 Comments:

krepsemor said...

Våren kommer før eller siden ja! Fint å høre at det lysner, i dobbelt forstand, og det blir spennende å se hva "det store" prosjektet er :)
1 år og 9 måneder er altfor lite, men det er sikkert godt å sette strek også!
ha en fin kveld!

Marit said...

Dette høtes spennende ut! Her må jeg nok følge med skjønner jeg ;)
Godt at våren endelig er kommet til deg også, selv om det har tatt litt tid.
Skjønner godt din lettelse over at dommen endelig har falt, selv om utfallet sikkert ikke var det du håpet på. Men da kan du bare se fremover i hvertfall.