onsdag 3. mai 2006

Mosegrodd 1.mai i hagen

1.mai er ikke fridag her i gården - til gubbens store fortvilelse... Mantisen med påmonterte mosetenner fikk kjørt seg - den besto testen med glans!! Nå ligger det masse gammelt gress og mose som et fint teppe utover hele plena. Jeg maktet ikke å rake det sammen forleden, så det får jeg ta sånn etterhvert. Jeg ser med gru på hvor mange ganger jeg må ned i fjæra med trillebåra... Får se på det som ypperlig trim Når det gjelder været her nord er det alldeles nydelig for tiden - tyvstart på sommer vil jeg kalle det - og staudene reagerer momentant med å stikke opp hodene over jorda. Temperaturen ligger på ca 15 grader og vinden har lagt seg til ro - fantastisk! Dagene blir for det meste brukt ute - kjempedeilig! I går var jeg på jobb og det fikk jeg merke - korsryggen er litt ustabil for tiden, og til tider så klarte jeg nesten ikke å trø på høyrefoten. Smertestillende ble inntatt med det resultat at i middagstiden ble jeg overmannet av et vanvittig trøttsig... Resten av arbeidsdagen ble utført i døsig tilstand... Felleskatalogen ble studert da jeg ikke kunne forstå at Ibux skulle gi slik trøtthet - men det kunne den visst (og det er ikke 200 mg tbl jeg tar - det er 600 mg - det ble visst for mye med 2 stk på 6 timer... ). Resten av gårdagen ble noe dritt - humøret dalte med formen...Ja, resten trenger man kanskje ikke å utbrodere... Det var neppe så morsomt å bo sammen med meg i går... Tror jeg må rette opp inntrykket litt i dag Jeg har forøvrig tatt meg egenmelding i dag - tør ikke friste sjebnen med overbelasting Men over til noe litt mere positivt: Drivhusnytt: Min kjære har spylt gulvet i drivhuset da det var endel av betongen som hadde løsnet grunnet at det kom frost (selvfølgelig) da vi hadde støpt sålen. Det er nå rengjort, og i går pusset han i ujevnhetene. Han sier til meg forleden mens vi holdt på med å montere platene på drivhuset - "Hva skal vi legge på gulvet? Jeg tror vi legger fliser..." Det var mannen sin det... Og i går når jeg kom hjem fra jobb, så hadde han vært å handla fliser. Flink er han . Han tenker visstnok praktisk selv om han til tider river seg i håret av min galskap... Benker skal han også snekre men helt hvordan de blir er ikke bestemt enda - vi er ikke helt ferdig med planlegginga vår. Tenkte at jeg skulle fått bretta til undervanningsbrett hos blikkenslager - jeg må forespørre pris tenker jeg Gleder meg noe helt vannvittig! Dagen i dag starta ikke strålende kan man vel si - sure unger som hadde fått være lenge oppe fordi foreldrene skulle være så snille... Pushet dem avgårde på skole og i barnehage, logga meg inn på hagegal og har tilbringt mye av dagen her. Lest masse innlegg og kommentert noe, lest hele dagboka til Anne-Marie som jeg lenge har planlagt at jeg skulle gjøre - flott dagbok forresten Kreka meg inn i dusjen - og kom nyfødt ut derfra - dagen blir så mye bedre med å få vaska av seg noen bekymringer . Min såkalte 'fridag' må benyttes til å rote ihop noen brød - jeg må visst hive meg rundt her

0 Comments: