søndag 2. september 2007

Laber form

Føler meg i litt dårlig form for tiden - skal til legen i morra og får diskutere saken med ham. Det har vært endel prøver som ikke har vært helt normale over lang tid (1-2 år)- blant annet forhøyede leverprøver og hormoner som er altfor lave. Jaja - nå håper jeg at de tar til vett og sender meg på utredning, men kjenner jeg legen rett så lar han det bare bli med det . Må kanskje gjøre meg sint.... ... I dag har hele familien vært på bærtur - 5-6 liter tyttebær og 1 liter blåbær ble resultatet - det tror jeg skal holde da jeg har i fryseren fra i fjor. Rabarbrasyltetøy står og putrer på ovnen og er snart ferdig - nam nam . Ingenting er som hjemmelaget I hagen har jeg fått spadd ned mange stauder som jeg sådde i vår og som har stått i drivhuset - overhodet ingen plan over det hele.... Syntes det var viktigst å få de i jorda så kan jeg heller flytte dem til neste år hvis de overlever da . Jeg har også fått gravd ned endel hjelm og Malva som har vært husløs en god stund - de er satt på rekke oppe med gjerdet med hjelmen bakerst med tanke på at det med tid og stunder skal bli hekk av dem. Hjelmen overlever nok men det er mere usikkert med Malvaen da jeg har hatt den før og den har gått ut etter en vinter - krysser fingrene Nedenfor gjerdet skal jeg lage meg jordbærland men vi får se hvor mye jeg rekker i år. Hvis det ikke blir tid så står plantene han sikkert av i potter i vinter - håper jeg da. Og sist men ikke minst - vi har hatt frost... . Det har ikke hendt siden 1959 at frosten har kommet så tidlig som sist i august. Heldigvis hadde jeg bært engletrompeten inn i drivhuset dagen før så den berga seg Men lite morsomt er det nå allikevel Ha en fin ny uke dere som stikker innom

0 Comments: