onsdag 13. desember 2006

Bedre...

Ja, da er det over uke siden sist notat - ting er ikke enkle for tiden... . Lyspunkt er det dog : 1. Konferansetime for Sigurd i forrige uke, og her blir det uhemmet skryt ut fra et mammahjerte . Sigurd har slitt med motivasjonen for skole og lekselesing helt siden han begynte for 2 og 1/2 år siden. Han var ikke engang fylt 6 da han begynte, og han var vel rett og slett ikke moden for skoleverket. Dette er i positiv forandring . Han har nå lyst til å gå på skolen, det er ikke sure miner når han blir bedt om å gjøre lekser - tidligere estimert tid pr lekseøkt 2-3 timer, nå ca 1/2-1 time . Han fikk tilbakemelding fra læreren sin at han var et "mattegeni" - best i klassen" . De har tatt kartleggingsprøve i matte og skalaen går fra 1-9 - han hadde 8, og de feilene han hadde gjort var "slurvefeil". Det var helt herlig å få slik tilbakemelding - både for ham og oss! Lesinga begynner han virkelig å få dreis på - dagene blir så mye lettere når ting går bedre enn før 2. I morgen tidlig skal jeg endelig begynne på jobb - det har vært et sant helvete i det siste. Det er ikke morsomt å få masse beskyldninger på seg som ikke er sanne - og beskyldningene kommer uten at de har bevis... Nei, plukk ut den du tror det er og gi denne inn - øye for øye - tann for tann... Rykter og sladder på en liten plass er livsfarlig! Vi får se hvor det går. Det kan være en stor mulighet for at man flytter fra plassen hvis ikke ting blir bedre... Men lyspunktet her er at jeg skal begynne i morgen 3. I denne tunge tid har vi lært en positiv ting - å holde sammen når det står på som verst - og blod er faktisk tykkere enn vann uansett hvordan man snur og vender på det 4. Oscar hadde bursdag i går - 4 år - tiden flyr! Det merkelige er at jeg synes han er så mye "mindre" enn hva broren var da han var like gammel... Kan kanskje ha noe å gjøre med at da hadde jeg bare en å konsentrere meg om - og dermed fikk jeg vel kanskje en helt spesiell kontakt med ham. De er iallefall to helt forskjellige personligheter med hver sine fantastiske egenskaper. I dag skal jeg bake brød - det blir vel storproduksjon tror jeg - 20 stk håper jeg på. Jeg vil ikke bli fri midt i romjula og spise kjøpbrød resten... Det har skjedd en gang før - og det var ikke noe særlig... Ha en fin dag

0 Comments: