søndag 3. desember 2006

Treklatring

Da er første lys i adventsstaken tent - 3 uker til jul... Denne adventa blir kort - kan vel kanskje ikke bli kortere tror jeg Kjenner overhodet ingen snev av panikk... I dag har vi vært ute å klatra i trær - nærmere bestemt storgrana. Vi har hengt opp lyslenker - og det ble virkelig flott. I fjor kjøpte jeg lenker med bittesmå pærer - da jeg synes det er virkelig vakkert Vi måtte skynde oss ut mens vi enda klarte å se noe... Det er ikke så lenge det er lyst om dagen for tiden - hvis man i det hele tatt kan kalle det lyst... Men desemberlyset er faktisk helt fantastisk hvis man ser på det den veien - og spesielt når det ikke er en eneste sky på himmelen og blikkstille hav Må bli flinkere til å ta bilder tror jeg Det ble noe hagerelatert i dag - jeg har bært alt jeg hadde stående i drivhuset over til planterommet. Det har jeg ikke hatt tid til før nå, men nå er iallefall drivhuset tomt - det kan bli dyrt å fyre det hele vinteren ja... Vi må allikevel ha frostvakt stående på for å ikke fryse sönder vannet, men det er forskjell på 20 og 3-4 grader når det gjelder regninga da... Forøvrig har det dukket opp noen saftsugende kryp på planterommet - døden skal de lide... Pottene som jeg hadde bikket på hodet etter at frosten hadde kommet ble tømt og bært på plass - jorda var frosset første gangen jeg prøvde meg, men i dag var det ingen problem. Diverse vann, jord og skrot ble også kasta ut av drivhuset - det er virkelig deilig med alt som er gjort Hellborusfrøene som jeg sådde i vinter spirer som bare det - det blir bare sååå artig å se hva det blir av disse små. De står jo nå under lys på planterommet, men de blir nok ikke priklet for lengre utpå - de er enda så små at det får vente. En spennende tid fremover Ha en fin uke

0 Comments: