torsdag 4. januar 2007

GODT NYTTÅR!!!

Da er det på tide å si: GODT NYTTÅR! Jeg har vært fraværende fra mitt hjem og familie i en uke, så jeg har ikke vist snurten av meg her inne på ditto tid. Grunnen til at jeg har vært borte er at jeg har sittet på en stasjon på naboøya og hatt vakt....Veeeeeldig morsomt..... Hadde det nå enda vært noe å gjøre på jobb - men det ble ikke en eneste utrykning på oss . Jeg fant ut at folk ikke hadde tid til å bli syk grunnet feiring av jul.... . Det er ingenting som holder menneskene så friske som høytider, ferie og bærsesong... - man har ikke tid til verken å bli syk eller å legge seg med "klauvan i været"... Det fantes både positive og negative sider ved å sitte mutters alene på en stasjon: Positive faktorer: - Man slipper rot fra resten av familien - Slipper masse klesvask og oppvask - Gudbedre hva klær man kan få reparert - Ingen å krangle med om hvilken tvkanal som skal sees på - som uansett ikke ville vært noe problem da det bare fantes NRK1 der... - Man kan spise akkurat det man har lyst på til middag - Man kan være oppe så lenge man vil uten at noen maser på at man må komme og legge seg - Man kan sove så lenge man vil - Ingen å krangle med Negative faktorer: - Dårlig kanalvalg på tv... - jeg er blitt meget oppdatert på sport, ballett og klassisk musikk - Ensomt å spise alene - Man blir tummelumsk og vrangsøvnt av den dårlige døgnrytmen - SINNSYKT dårlige senger - ergo dårlig søvn (er vant til Wonderland) - Ingen å krangle med når jeg følte for det - Det kan bli ensomt til tider hvis man ikke sysselsetter seg med noe - Altfor dårlig betalt for å sitte der (lønn hver 4.time) - Ingen å se på film sammen med - Det ble altfor dårlig tid til å få gjort alt jeg skulle ha gjort med alt pikkpakket jeg hadde tatt med for å holde ensomheten unna Jeg har visst vært på husmorferie... Summen blir vel at det er borte bra, men hjemme best Faktisk...

0 Comments: