mandag 5. mars 2007

Avglemte løker

Ja, da var ei lang arbeidshelg over - hjemmevakt lørdag og søndag, men hadde utrykning lørdag totalt i 8 timer, og var ikke i seng før søndagsmorgen kl. 04.30 . Kjente at jeg var ulidelig trøtt på tur hjem fra Tromsø, så da var det bare å la makkeren overta rattet - tryggest slik . Grunnet dette ble halve søndagen tilbrakt i sengen - kom meg opp i 14-tiden... . Allikevel så har jeg da fått utført noe i går - tok meg en tur ut i drivhuset, og der fant jeg jo selvfølgelig endel Narcissløker, doble snøklokker, Muscari 'Dark Eyes' og Muscari Mix +++....Disse var selvfølgelig ikke kommet i jorda i høst , så nå er de plantet i potter. Noen av snøklokkene var avgått med døden - men det var noen løker som det enda var liv i, så da håper jeg at de vil spire. Mine Dahlia 'Bishops Children' ble priklet - 2 i hver potte. Håper de blir fine Frø ble det også sådd: Adlumia fungosa Allium carinatum ssp pulchellum f album Allium caeruleum syn A.azureum Allium insubricum Allium karataviense Allium karataviense 'Ivory Queen' Allium schubertii Allium szovitsii Allium unifolium Dichondra argentea 'Silver Falls' Eccremocarpus scaber Tresco cream Hvit Lilium martagon v rubrum Nectaroscordum siculum ssp bulgaricum Nectaroscordum Ophiopogon planiscapus 'Nigrescens' Staudene ble kastet ut under snø - der kan de kose seg til våren . Tenker jeg skal vandre ut i drivhuset og ta ei vaskebøtte med meg - men først må jeg ta noen viktige telefoner . Sigurd har vinterferie denne uka - og dermed var det kul umulig å få Oscar i barnehagen...Han hadde hodepine stakkars.... Bare 4 år, men har lært seg den allerede... De må vel komme seg en tur ut i godværet tenker jeg Ha en strålende dag

0 Comments: