fredag 10. august 2007

Det regner...

Ja, nå regner det godt ute - en liten strek i regninga da jeg holder på med å rehabilitere et bed ved verandaen. Dette bedet laget jeg for mange år siden og det ble kantet med naturstein. Dårlig løsning egentlig da plena vokser inn i bedet. Nå har jeg fjernet all stein, laget det breiere og det skal nå kantes med belegningsstein - og forhåpentligvis vil duken stoppe plena og plenslåinga blir lettere grunnet steinkant i flukt med plena. Plena har jeg store planer om at den skal fjernes helt da det bare er en liten "tarm" og dermed blir det mest bare plunder å slå der - men det kan jo ikke min kjære skjønne... (gjett hvem som slår plena her i huset...) Jorda som lå i det opprinnelige bedet er måket ytterst og grusen som lå under plena er måket helt innerst. Her skal jeg bare legge naturstein og ikke ha beplantning da det ble litt for mørkt der og alle plantene strakk seg utover og dermed ble liggende som kadaver... . I det "nye" bedet skal jeg legge endel naturstein og barke mellom plantene. Tror det kan bli bra . Bilder kommer etterhvert som "før og etter"-bilder. I morra skal jeg på Karlsøyfestival - det er blitt en årlig foreteelse og vi gleder oss . Været kunne vel vært noe bedre - men som regel så havner festivalen på ei helg med dårlig vær - men det er meldt bedre til i morra . Håper at jeg får møte Trude_01 der (hvis hun oversender meg tlfnr. sitt ) Jaja, det dårlige været ute fører med seg shining inne - aldri så galt at det ikke er godt for noe Ha en strålende helg
Hagedagbok 2007
Tilbakesporings URL for dette notatet er:
http://www.hagegal.no/hagefora/trackback.php?e=19492
Side 1 av 1
Forumets hovedside -> Dagbøker -> alexias komplette galskap -> Det regner...
Av
Innlegg
potentillaSvært skravlete bruker
Ble bruker: 30 des 2005Innlegg: 847Bosted: Tromsø/Ringvassøya
Skrevet: søn aug 12, 2007 22:52 Tittel:

Ble noen våte???
Til toppen

alexiaSvært skravlete bruker
Ble bruker: 10 feb 2005Innlegg: 1526Bosted: Ringvassøya i N-Troms
Skrevet: man aug 13, 2007 9:40 Tittel:

Det gikk umerkelig bra - makkeren min ble våt på en fot da han skulle klatre ut av gummibåten da vi var kommet på land - han har seg selv og Mack og takke
Til toppen

Vis innlegg fra: Alle innlegg1 dag7 dager2 uker1 måned3 måneder6 måneder1 år Eldste førstNyeste først
Forumets hovedside -> Dagbøker -> alexias komplette galskap -> Det regner...
Side 1 av 1
Skrivervennlig side av dagbokenPowered by the Blog Mod version 0.2.4 by HyperionPowered by phpBB © 2001, 2002 phpBB GroupWeblog Template by Hyperion & Blogpoint.com

0 Comments: