mandag 24. september 2007

Merkelige drømmer, guts og camping

Travle dager for tiden. Har fått litt mere guts i hagegenet - fikk ryddet endel og klippet plena for siste gang i år i helga. I dag har jeg vært i drivhuset og vasket potter og tømt endel potter - ikke ferdig enda. Agurkplantene røk ut - tomatene kastet jeg ut for 14 dager siden. Da jeg ikke har varme i drivhuset står de bare og mugler allikevel. Engletrompeten som var en bitteliten stikling fra Trine i vår er SVÆR - sikkert 30 blomster på den. Vakker er den, men den kunne sikkert med fordel fått blomstre tidligere i sommer. Nå står den jo i drivhuset og sprer velduft og ikke ute som absolutt hadde vært ønskelig . Håper den kommer i gang tidligere til neste år da . I helga kjørte vi campingvogna på vinterlagring. Vi kjøpte oss helt ny Knausvogn på sensommeren - egentlig deilig med noe som ingen har eid før oss . Vi kjørte den til Kilpis i Finland - der vil den bli brukt som vinterhytte - og ikke minst er det lovlig å kjøre snøskuter der oppe i motsetning til her hjemme i dusteNorge..... Nå planlegger vi å sette opp spikertelt slik at det blir lettere å benytte seg av vogna i vinter. Gleder meg . Fikk en lettere oversikt i dag over gjenstående stauder som burde vært i jorda for vinteren. Det var jo bare hvor man skal sette dem.... . Gutsen har ikke forlatt meg ennå så jeg skal vel finne plass til dem. Tenkte at alle frøsådde Heuchera bare skulle stå i drivhuset i vinter - men er litt usikker på hvordan det egentlig blir å gå. Det blir stående frostvakt på men ikke varmere og null lys....hmmmm, må pønske litt på det der.... Hadde forresten en merkelig drøm på fredag.....drømte at alle tennene mine falt ut.... Jeg plukket de ut en etter en - men det merkelige var at jeg hadde et helt nytt sett tenner under de som ramla ut... . Man skal drømme mye før tennene/øra ramler av.... I forrige notat skrev jeg om hilsen fra Amerika - og nå viser det seg at dama er min firemenning..... Verden er ikke så stor som man tror.... Ha en fin kveld og morgendag til dere som titter innom

0 Comments: