søndag 21. oktober 2007

Følelsesladet dag...

Jah - der var helga nesten over gitt - og man har selvfølgelig ikke fått gjort alt man hadde håpet å få gjøre....menmen, kommer tid kommer råd.... Heldigvis så er det ikke altfor mye igjen å gjøre ute . I helga har vi smurt litt maling på nybadstua til mannen (ja, det er hans - jeg liker ikke badstu.... ) - i morra må jeg fortsette med listefarge/dørfarge. Den blir bare grunnet i år og jeg må skynde meg å ta det før regnet atter engang kommer - det er ikke en av mine favorittgjøremål men heller ikke det verste jeg kan gjøre, så jeg får kreke meg til å gjøre meg ferdig i morgen. Løker fra Iris og Hageglede ankom på lørdag - fine løker . Disse må jeg også finne en plass til - og det tror jeg ikke blir noe problem. Jeg har nemlig mulighet til å lage meg nytt bed på nedsiden av badstua nå når den er ferdig utvendig. Jeg har unngått området ei stund fordi jeg visste at det var nyttesløst å prøve å ordne noe der så lenge det var byggeaktivitet - men nå.... I morgen ettermiddag skal jeg til byen. Det er et langt lerret å bleke denne rotfyllinga jeg starta med i sommer. Tannlegen har vel avbestilt timen min 3-4 ganger grunnet sykdom - veldig morsomt... Så i morgen kveld må jeg til pers - hun tar antageligvis kveldene til hjelp for å komme ajour Bare det ikke blir avbestilling da Samtidig med byturen skal jeg ta med mine svigerforeldres hund til veterinær. Vi har mistanke om at hun har fått diabetes - og hvis det er det må hun dessverre avlives . Jeg håper selvfølgelig ikke at det er den sykdommen men at det kanskje kan være noe annet som hun har - og at det kan helbredes. Hun er en Border Collie på 12 år og er usedvanlig sprek og rask, og hvis hun ikke blir avlivet blir vi å ta henne innover til oss. Mine svigerforeldre er 72 og 75 år og har ikke helse til å ta vare på en hund som krever endel. Det er jo ikke optimalt for en hund som elsker å være i bevegelse å sitte i band på ei trapp hele dagen uten å få mosjon annet enn en gang i blant. I kveld tok vi ungene med oss på besøk til dem og jeg forberedte dem litt på at hun kanskje var så syk at det ikke var noe de kunne gjøre for henne. De ble fortvilte - og jeg føler absolutt med dem - tårene var ikke langt unna opptil flere gnager...Nei, huff jeg vil egentlig ikke tenke på utfallet i morgen.... Jeg krysser fingrene og håper det beste.... Dere får ha en fin ny uke dere som kikker innom
Hagedagbok 2007
Tilbakesporings URL for dette notatet er:
http://www.hagegal.no/hagefora/trackback.php?e=21570
Side 1 av 1
Forumets hovedside -> Dagbøker -> alexias komplette galskap -> Følelsesladet dag...
Av
Innlegg
hajalTurbobruker
Ble bruker: 09 aug 2005Innlegg: 2201Bosted: Davik
Skrevet: man okt 22, 2007 6:25 Tittel:

Alltid trist når eit dyr som er blitt familiemedlem vert sjuk og må avlivast, spesielt der det er ungar som har blitt glad i dyret. Heller ikkje noko fornøyelse å rotfylle.... Lykke til både hos tannlegen og dyrlegen !
Til toppen

torillTurbobruker
Ble bruker: 15 mar 2003Innlegg: 2316Bosted: -Ålesund-
Skrevet: man okt 22, 2007 6:59 Tittel:

Stakkars deg Du har en trist dag foran deg du....skal krysse det som krysses kan....
Til toppen

RitaSvært skravlete bruker
Ble bruker: 15 aug 2004Innlegg: 1908Bosted: Senja
Skrevet: man okt 22, 2007 8:15 Tittel:

Krysser alt som krysses kan
Til toppen

christinaHar snakketøyet iorden, ja
Ble bruker: 13 apr 2007Innlegg: 668Bosted: Arendal
Skrevet: man okt 22, 2007 8:30 Tittel:

Uff, håper det går greit med dere i dag
Til toppen

RekkehusetHar snakketøyet iorden, ja
Ble bruker: 18 jul 2007Innlegg: 232Bosted: Langhus
Skrevet: man okt 22, 2007 9:11 Tittel:

Lykke til med begge gjøremål! Dyr blir familiemedlemmer på linje med resten av familien og det er fysøren så trist når man må avlive dem. Vet at det er en mager trøst, men 12 år er jo en anseelig alder. Kan jo også håpe at det er noe helt annet som feiler
Til toppen

IrisHjelper til
Ble bruker: 27 apr 2003Innlegg: 6325Bosted: Hvittingfoss i Buskerud H4
Skrevet: man okt 22, 2007 14:02 Tittel:

Lykke til med alt!
Til toppen

VillroseSvært skravlete bruker
Ble bruker: 06 jul 2006Innlegg: 817Bosted: Asker
Skrevet: man okt 22, 2007 23:04 Tittel:

Åh! Håper det gikk bra med hunden! Vi tok over en nå 10 år gammel hund etter min mor for et par år siden. Helse- og allmenntilstand gikk rett i været. Hun ble en helt ny, og sprekere hund på kort tid.

0 Comments: