fredag 8. august 2008

FOR en overlevelsesevne

Haginga for tiden foregår ikke hver dag så notatet blir et sammendrag av hva jeg har gjort. Bestilte en del ting og tang fra I Gros Hage før jeg dro på ferie, bla disse ampelkrokene. De var virkelig fine og tok seg godt ut på veggen med ampler - i år ble det bare to enkle ampler med hengepetunia - får komme sterkere tilbake til neste år . Bestilte også dekorstein som jeg skal få min kjære til å legge i eksisterende steinlegging, blomster, sommerfugler og øyenstikkere. Jeg gav meg også i kast med å rydde opp i gamle såpotter med staudefrø som har stått spredd utover på nordsiden (noen opptil 3 år gamle) - de er blitt kraftig neglisjert dette siste året med påfølgende død av mange stauder. Jaja, det får bli en lærepenge - ikke så riktig så mye som jeg har gjort når jeg ikke har tid og bed tilgjengelig med en gang... . Det var mye som jeg ikke engang kan huske at jeg har sådd - mange rare navn der gitt... . Samtidig fikk jeg mange overraskelser når jeg oppdaget spirer i noen potter - dette er tydeligvis tøffinger som tåler både tørke og væte og har overlevd et par vintre i potter . Har etterlyst stiklinger av Salix fragilis og har fått napp på en stikling. At jeg kunne glemme å ta stiklinger av den når jeg var i Sverige - for andre år på rad...Får skylde på ammetåka kanskje... . Hvis noen vet om noen som selger større trær av denne - rop ut Har ryddet litt i drivhuset men fortsatt mye igjen. Får bare ta det etterhvert som jeg har tid - for da kommer også råd hører jeg dem sier Nå er det visst en som gjerne vil ha mammaen sin, så dere får ha en fortsatt fin dag

0 Comments: