lørdag 23. august 2008

Skolestart

I går begynte Oscar, vår mellomste gutt, på skolen. Det var en som var veldig spent kvelden før - han hadde sommerfugler i magen. I går morges da jeg vekte han spurte jeg om han var spent - hvorpå han svarte: "Næææi mamma - det var jo i går det. I dag skal jeg jo begynne på skolen så nå er det over." Her fikk jeg meg en god latter - spenninga hadde "forsvunnet" i løpet av natta Det var med spenning vi kjørte til skolen for hans første skoledag - han var så stolt over sekken sin og de nye klærne og måtte jo få tatt bilde av seg selv og bestevennen Martin. Litt skuffelse var det når lærerne på forhånd hadde bestemt hvem de skulle sitte sammen med - og det ble ikke bestisen hans. Trøsta så godt som jeg kunne - men jeg mener nå egentlig at han har godt av å bli kjent med andre også da han kan være litt selektiv.... (men det sa jeg selvfølgelig ikke til ham) Han fikk en fin velkomst ved rektor Berit og klassens to lærere - som de forøvrig har hilst på før da de har gått på førskole helt siden i fjor høst - (og som har vært et veldig positivt tiltak da ungene er blitt vant til skolehverdagen og slipper tilvenningen til bla nye rutiner. Dette gjør at de kan ta fatt på læringen fortere - kullet før dem har vært den første klassen der absolutt alle elevene har lært å lese i første klasse . ) Etter et par koselige timer som inneholdt velkomst, skattejakt for ungene og informasjon til foreldrene dro vi voksne fra skolen. Oscar måtte få klemmer før vi dro og vinket glad og fornøyd til oss. Da han kom hjem fra skolen måtte han vise alt det fine han hadde fått på skolen, og noe av det første han med stjerner i øynene sa var at han hadde tatt bussen . Det var stort for han Husker så godt hvor spent jeg selv var og hvor stor jeg følte meg da jeg begynte på skolen - absolutt en av milepælene i mitt liv som det helt sikkert blir i hans. Hagerelatert.... Det må bli at avleggeren har begynt på skolen Ha en fiiin helg

0 Comments: