tirsdag 18. november 2008

Hektisk

Gårsdagen gikk med til diverse huslige sysler - i all hovedsak til baking av 10 stk brød, middagslaging, klesvask, rydding - ja det vanlige. Det toppet seg i 15-tiden da ungene var kommet hjem fra skolen - sulten! Minsten spiser nesten aldri skolematen sin da de en time før matpause har fruktpause - og han er glad i frukt... Eldstemann hadde jo ikke spist opp maten sin da de ikke hadde fått skolemelk. Jeg måtte spørre ham om de ikke hadde vann i springen på skolen, men herregud - jeg måtte jo forstå at han hadde jo ikke kopp og da kunne han jo ikke drikke... Ja da skjønner jeg at han kommer hjem med hodepine innimellom hvis det eneste han får i seg av væske i løpet av skoledagen er 3 dl melk...himmel...Må visst leite fram en kopp å sende med ham heretter.

Men iallefall ble det noe hektisk med unger som var sulten, brød og middag under produksjon og allerminstemann som maste etter morsmelk... værsågod bli toillat... Floken ble nå etterhvert løst med en liten snack før middag, eldstemann måtte passe allerminstemann til jeg fikk satt meg ned for å gi ham mat og mellommann fikk gå og leke. Da middagen var fortært, brødene var ferdig og lekser var gjort kollapset jeg på sofaen. Fikk meg en powernap der men det var nok ikke nok - klokken 21.30 marsjerte jeg til køys og sluknet momentant.

Og sånn går no dagan...

8 Comments:

Rekkehuset said...

Skjønner at det går litt varmt hos deg innimellom! Men, du verden, så mye du rakk på den dagen - med en liten minstemann rundt beina i tillegg:-)

Torill said...

Kjenner meg godt igjen.Trøst deg med at du får bedre tid etter hvert.

Villrose said...

Hvis dette er det "vanlige" (10 brød og sånn), føler "husligheten" min seg noe beskjemmet...

Alexia said...

Ja, jeg håper at man får bedre tid etterhvert ja :). Hadde man bare vært bedre til å disponere tiden så hadde man sikkert klart å spredd gjøremålene utover dagen - men akkurat denne dagen ville ikke kroppen tidligere på dagen så da ble det slik...

Og Villrose - etter svangerskapet begynte jeg med 5 brød hver gang, nå er jeg kommet oppi 10 men det er lenge til gamle bravader på 20 brød i slengen ;). Nå går dette rimelig hurtig unna da jeg ikke forhever deigen men baker ut deigen med en gang den er ferdig elta og etterhever den kun - det går helt fint :)

Sine said...

Jøss så flink du er som får bakt så masse oppi alt. Jeg kjenner dog igjen det hektiske og unger som drar en i foten.

Vi får ta dag for dag og glede oss over at det blir bedre med tiden. Men er det ikke da en begynner å savne dette igjen? Det er i hvert fall det jeg får høre...

Ha gode hektiske dager videre.

Rekkehuset said...

Det ligger noe inne hos meg til deg Alexia:-) Klem.

Photo-Me-Life said...

Heia, tusen takk for tipset. Vet hun om meg og bloggen? Eller er det bare du som tipser at jeg skal kontakte henne? Jeg er fremdeles uten jobb jeg....så jeg skal ta kontakt med henne:)

Alexia said...

Hun er nok ikke inne i bloggverdenen - det er nok jeg som tipset henne. Viste henne bloggen din i dag da jeg var innom der :)