søndag 1. mars 2009

Mmmmmmm.....mars....deilig :)

Da er første dagen i mars ankommet - og jeg kjenner at vårfornemmelsen stiger. Ikke fordi at det er noe som minner så mye om vår her enda - men kalenderen viser mars og da er det ikke lenge igjen :D. For mange år siden var det museører på bjørka på min bursdag - men siden den er 1.april så hører det definitivt til sjeldenhetene. MEN det viser bare at det går faktisk an med tidlig vår her nord :DDD. I tillegg har jeg venta på mars - da åpner Dragland Planteskole. Jeg skal bestille endel derfra i år - blant annet hekkplanter som skal bli lé ned mot hovedveien. Vindretninga som tar her kommer fra sør og i 10 år har jeg snakket om å få planta lé - det begynner å bli på tide nå tror jeg... Gleder meg til sesongen starter.

I morrest kjente jeg at dragninga mot drivhuset ble nærmest uimotståelig - jeg må visst en tur dit i dag kjenner jeg...Så får vi se når dagen er over om det er kommet noe i jord eller om rydding og vasking der ute ble prioritert. Det trengs nemlig det også ;).

Snart ankommer de nye leieboerne i kjelleren. Min søster har flyttet ut - hun måtte inn til mere sentrale strøk. Jeg forstår absolutt at ei rimelig nysingel dame på snart 27 år ønsker å være urban - iallefall en stund. Etter et 8 år langt forhold ønsker man sikkert å strekke ut vingene og fly litt... ;D. Lykkeønskninger sendes med henne videre :)

Sånn, da gjenstår det å se hva dagen vil bringe og ikke minst ønske dere alle en flott søndag! Håper at dere har like nydelig vær som meg rock star quiz

2 Comments:

Anne på Moseplassen said...

ja, jeg har erklært forvår jeg!
Mulig det er litt tidlig, men nå er jeg lei av snøen ;)

Rekkehuset said...

Ja, mars burde bety en vår på gang..men i dag snør det som pokker her - helt feil :-( Med ønske om en snarlig vår og en bra leieboer! Hjertelig hilsen Hanne.