lørdag 28. februar 2009

Snøskuter og frø

I går var jeg en tur i byen - ny brukt snøskuter er hentet på prøve. En SkiDoo Renegade for de som må være interessert :). Jeg har proklamert at denne er min - en såkalt koneskuter...;D - 10-åringen protesterer vilt og mener helt seriøst at den er hans...ja særlig...han må nå først bli tørr bak øra og gammel nok til kjøre...han er IKKE enig...hehe...
Når vi denne sesongen er blitt 5 i familien så blir det noget trangt på en skuter og derfor må vi ha en til. Vi har campingvogn/spikertelt oppe på fjellet på finsk side og nå er sesongen kommet til dra dit. Tidligere enn februar/mars er det altfor kaldt å dra dit - i midten av februar var det -34 - frister ikke noe særlig...

Sånn ellers i går var jeg innom Europris for handle inn noen plastkasser med lokk. Har store planer om kaste ut alle pappeskene på boden og bruke plastkasser i stedet - tror det blir mye bedre og oversikten øker ikke minst :).Og i tillegg fr jeg en sårt trengt opprydding.
Så at frøene var kommet på plass (er en stund siden jeg var der så det er godt mulig at de har vært der en stund) - erteblomst 150 cm og staudeerteblomst havna i kurven - intet mere. Fliiiink :D Mine 3 frøbokser gråter nok ikke av den grunn...

I dag er det et nydelig vær som jeg tror skal bli tilbrakt både inne og ute - kanskje årets første skitur er i emning....Det blir iallefall risengrynsgrøt i dag...namnam :D

Ha en riktig fin lørdag alle sammen!

3 Comments:

Ingrid E 's hage 630 moh said...

Driver akkurat og koker risengrynsgrør jeg også. Det er nesten fast middag på lørdager her i huset - med taco eller pizza til kvelds.
Ha en flott skitur og en god helg :)

Vivishagerom said...

Skikkelig kuult med egen snøskuter. Tut og kjør.

Alexia said...

Det ble en lang gåtur istedet - med innlagt besøk hos en venninne. Kjempekoselig :D. Risengrynsgrøten er under produksjon - bedre sent enn aldri - men jeg bare MÅTTE ha det i dag da det sikkert er en måned siden sist :).