tirsdag 29. juni 2010

En arbeidsuke snart over :)

Ja, da var nok en arbeidsuke snart over - torsdags morgen drar jeg hjem igjen etter en uke borte. Det er hardt liv dette. Her jeg har min 33% stilling kan det være langt mellom arbeidsoppgavene med ikke fullt 150 oppdrag i året. I dag har jeg hatt et akuttoppdrag som varte i 5-6 timer så det ble nå litt pusk. "Statistisk" sett skal det vel ikke skje noe inntil jeg er hjemme - men det er jo ikke alltid statistikken stemmer med virkeligheten ;).



For å få tiden til å gå har jeg de siste dagene strikket på tovevotter til mellomste sønn; i går havna de i vaskemaskinen og de ble absolutt brukandes :). Fargegjengivelsen er ikke helt riktig - de er mye mørkere blå. Lurer på om jeg skal brodere noen border med limegrønt, kanskje initialene hans - jeg må høre hva han mener :)

Hage ja....hehe...det var nå det...med et slikt drittvær som vi har hatt etter at den miserable vinteren slapp taket så har ikke hagen hatt førstepri kan man vel si...Det er mange tomme hull å fylle - men skjønner at det er de som har det mye dårligere stelt enn meg. Forhåpentligvis så er grunnen til at jeg har vært noe skånt det at jeg bor i ei skråning og mesteparten av vannet renner av. Noen roser har også tatt kveld - men det er også mange som kan overta plassen. Pallekarmene er fulle av diverse som ble innkjøpt i fjor høst og som jeg ikke fikk satt ned. Hardhauser må de iallefall være siden de har overlevd vinteren i karmene uten noen form for jorddekke - pottene ble fjerna og deretter ble de satt sammen tett i tett. Det som ikke har daua etter denne vinteren er iallefall verdt å satse på ;D.

Ser at mange har sirlige lister over hva de har og hva de har mistet - den oversikten har jeg gitt opp å ha etterhvert som ungene har kommet. Hehe, det er bare sånn det er :D Tiden strekker nok ikke til for å føre flotte lister - kanskje når jeg blir pensjonist ;)

Det er også kul på drivhuset med både egensådd og innkjøp som jeg må få i jorda, og kanskje blir juli måneden for det - og ikke minst for årets første plenklipp...kremt... Jeg krysser alt jeg har for at det kommer noe sol og varme - fordi vi fortjener det ;)


Som dere ser er det litt sol her i dag - men det hjelper meg lite som må være på vakt...æsj...;)

Jeg ønsker alle en fortsatt fin dag :D

2 Comments:

Rita Hogefeld said...

he-he.....lister er ikke min sterkeste side heller. Savnetlista ble skapt ved å samle sammen merkepinner som manglet planter......den lista kunne for øvrig utvides med ett tredvetalls navn til da jeg rydda bed i helga....

Linda said...

Ja lister over hva jeg har i hagen har jeg gitt opp også:) Ikke så lett å holde styr på alt, men jeg prøver litt da:) Ja nå ber vi om litt varme, ser ut som om sommeren gjør seg kostbar i år. Været har i grunn vært pent her, men den store varmen uteblir... Klem og god vakt