lørdag 11. juni 2011

Himmelske akeleier...

For 3-4 år siden sådde jeg en hel armada med forskjellige akeleier. Av en eller annen grunn ville de ikke spire - og jeg leste at noen mente at de var vanskelige. Jeg hadde da tidligere sådd akeleier med godt resultat og jeg skjønte ikke helt hva jeg egentlig hadde gjort galt denne gangen??? Men iallefall - i vår sådde jeg 'Tower Light Blue', og denne ville så absolutt! Nå har jeg flere snadderplanter stående i drivhuset og jeg gleder meg virkelig til de vokser seg store og flotte :). Bilde av den ser du ovenfor og du finner den hos Summer Hills Seeds (et firma som anbefales ;))


Jeg vet at det finnes en mix også - mulig man må bestille frø av den, men mulig jeg bare nøyer meg med den rosa varianten.....sukk...

6 Comments:

Mariann said...

De akeleiene var virkelig flotte. Akeleier er jo vanligvis lette å få til fra frø, men det kan jo være enkelte partier der frøene ikke er så spiredyktige. De er jo flinke til å ordne formeringen selv også, og resultatet blir jo ofte spennende nye farger.
Ha en fin pinse.

Line S said...

Lekre. :) Jeg har sådd en mix fra Plants of Distinction i år, og nå spirer det som bare det. Gleder meg til blomstring om et år eller to.
En riktig god pinse. :)

krepsemor said...

Nydelige fyllte akeleier! Din 'Tower Light Blue' var spesielt flott da. Tror jeg må titte innom Summer Hills Seeds!
God pinse!

potentilla said...

Verrinaiz...Har sådd nåkka æ åsså, men ka...:))

Kristin Aurdal said...

Nydelig den akeleien. I blogginnlegget mitt fra i dag har jeg også presentert en del akeleier fra hagen min.
Om du kan kan tenke deg å bytte akeleier med meg så ta kontakt i bloggen min :-))))
Den 'Tower Light Blue' var fantastisk lekker :-)

Alexia said...

Ja, det er flotte planter :)
Potentilla - har veest sådd nåkka æ åsså som æ ikkje ane ka e - har vesst nåkka kållignandes ståandes i drivhuset...
New Dawn - klart vi kan få til et bytte - legger beskjed på bloggen din jeg :)