mandag 28. august 2006

Fotballhelg

Denne helga har vært hektisk. Eldstesønn har hatt fotballturnering i helga, og da blir det endel som foreldrene må hjelpe til med. RIL's gresscup heter arrangementet, og idrettslaget får endel midler inn på dette. Vi regner med inntekt mellom 75.000 - 100.000,- . Vi måtte fordele oss mellom grilling, kiosksalg og kaffe/kakesalg. Det var hektisk til tider, men med 2 timersvakter så gikk det helt greit . Lørdag kunne jeg ikke være med da jeg hadde jobb, men søndagen var jeg der. Jeg skulle egentlig på jobb på søndagen også, men mamma var skyldig meg en vakt som jeg tidligere har gått for henne, så da fikk jeg fri. Det var morsomt for ungene i går - de vant alle kampene, og det er ikke hverdagskost. De startet opp laget i vinter, og da det ikke er nok unger å ta av i hvert årskull, så blir det miniputtlag 98-00. De har bare møtt lag som har spilt fotball i et par år, f.eks. TIL's guttelag-98, og de har jo lite å stille opp med - med lite praksis og stor alderforskjell på ungene. Derfor var det ekstra artig at de vant så mye . En ting jeg blir nødt til å ta opp med han som trener ungene er at han må prøve å snakke med dem om at fotball er en lagsport. Dette på grunn av hva jeg overhørte av 4 gutter på laget som ikke fikk starte fra begynnelsen i en av kampene: "Det er jo helt sykt at vi som er de beste på laget ikke får starte fra begynnelsen, det er jo bare de dårligste som spiller nå, og da taper vi jo bare. De er jo bare dritdårlige." Jeg lot det ikke gå upåaktet hen, og tok det opp med dem med en gang. Jeg måtte spørre dem om det viktigste hele tiden var å vinne, og at jeg syntes det var virkelig dårlig gjort at de sto å rakket ned på de andre. Jeg sa at i fotball er man et lag, og da heier man på lagkameratene. Snørrunger... Ja, ja, vi får håpe at de skjerper seg. I går ettermiddag gikk jeg, min søster og Sigurd en tur opp på fjellet. Været er jo helt fantastisk for tiden, og det var helt utrolig flott å gå midt oppe på fjellet med varm sol i ryggen og ikke et eneste vindpust. I tillegg var det ikke et insekt i mils omkrets, så det var en -tur. Det var mest for turens skyld, men da vi fant litt av markens grøde kunne vi ikke gå forbi: Multer... - fant 1/2 kg + masse kantareller. Soppkurv hadde vi med i "tilfelle" vi skulle finne et eller annet. Det kunne forsåvidt likegodt ha vært stein jeg kom hjem med, for noe finner jeg og har med meg hjem bestandig. Stein kan jo også være nyttig Nei, nå tror jeg jammen at jeg skal gå ut å male, så kanskje jeg kan pakke bort penslene i dag - DET hadde vært noe det Ha en fin dag PS! Jeg går her og har abstinenser og prøver å holde meg langt unna Rara Växter da de har salg der ut august - det holder hardt, men jeg har så altfor mye frø fra før...

0 Comments: