torsdag 17. august 2006

Malingstretthet...

Nå er jeg drita lei alt som heter maling!!! Fy f... det er mye jobb å male hus, garasje og et stort verkstedbygg. Ikke fordi at jeg har vært den som har malt mest, men noen må jo holde hjulene i gang med både mat og div. annet. Huset innvendig ser bomba ut og kan minne om et dass - det vises at ho mor har vært opptatt med andre ting... Og det sier vel litt om hvem som tar seg av det meste av husarbeidet... Min moder har påtatt seg den ærefulle rolle å være sjefsmaler - helt frivillig og uten tvang på noen slags måte. Med det resultat at hun tropper opp seint og tidlig - før og etter jobb - for å male og male og male og male... Det er jo greit nok med hjelp og assistanse - takk mamma - men hun forstår jo ikke at hun sliter oss helt ut... . Vi er jo travle mennesker som ikke bare kan tenke på jobbing - vi har to barn vi også skal ta oss av. Jeg har jobbene mine å passe, og min mann har et firma han må holde i gang samtidig som han begynte i ny jobb på mandag som kommuneingeniør. Han skal koordinere to jobber samtidig - og det er masse å sette seg inn i i nyjobben. De nye leieboerne i kjelleren er det heldigvis ingen problemer med - men litt "mas" blir det i begynnelsen av et leieforhold. F.eks. så er det ikke tatt hull til avlufting for trommel på badet - det er en avtrekksvifte i den ventilen som er der. Alle tidligere leieboere har hatt kondenstørketrommel - noe de nye ikke har. Jeg skjønner jo absolutt at de ikke vil ha trommelen stående på kjøkkenet med slangen utgjennom kjøkkenvinduet - sa da måtte vi bore hull i badveggen. Joda, Dan lånte seg et stort bor som er beregnet for slike ting og kastet seg i det (han jobber med slike ting ellers også (bygg/anlegg). Da han var kommet nesten gjennom muren, kiler boret seg og sliter seg fra festet i veggen og kaster han rundt slik at han blir liggende klemt under det - med en meget hoven og blå fot som resultat. Han er nå dratt inn til sykehuset for røntgen da hevelsen ikke ville gå ned i løpet av noen dager. Jeg håper da inderlig ikke at det er brukket noe - med tanke på skrekkscenarioet fra i vinter da han gikk med gips på høyre fot og var mer eller mindre handicapet i 2 mnd. . Hage har jeg ikke fått tenkt på i det siste - flere venter på pakker, gresset er altfor langt, drivhuset har blitt neglisjert, en niese skal komme i dag og være her til over helgen, huset er bomba - det eneste positive er at det regner i dag så jeg kan "dessverre" ikke male... Ha en flott dag!!!

0 Comments: