tirsdag 9. oktober 2007

Det snør....tiddelibom....

...og huttemegtu.... Sto opp i morrest - det er snøhvitt ute... 10cm er det sikkert nå.... Pelargoniumene som sto på trappa er berget inn i gangen - tenk å gå fra 10 grader om kvelden et par dager før til ingen grader i det hele tatt... Jaja, det måtte komme før eller siden. Har snegla meg på sommerdekk et par turer - men dog på rette veier uten bakker - holder meg klokelig unna de. Det blir vel dekkskifte i kveld . Funderer på hvordan jeg skal oppbevare vannliljene mine i vinter da det er første overvintringa mi av disse. Har lest litt om det men klarer ikke helt å bestemme meg for hvordan jeg skal gjøre det. De står fortsatt i murerbalje ute - men det er lite grønt der kan man si... tenketenke....finner vel helt sikkert en løsning . Sånn ellers klør det i såfingrene - problemet er hvor jeg skal gjøre av det som jeg evt. sår nå i høst. Da tenker jeg på planter som ikke tåler en nordnorsk vinter. Har endel forskjellige frø av Phormium som jeg kunne tenke meg å så nå slik at de får litt størrelse til våren. Må tenke ut en utvidelse av platerommet på garasjeloftet - det må flere hyller og lys opp. Må vel fri til min kjære Vel, nå må jeg vel begynne å gjøre noe - har vært forferdelig trøtt i dag - jeg skylder på snøen... Ha en fiiiiin dag med eller uten snø

0 Comments: