fredag 19. desember 2008

Julestrie light

Forleden var jeg i byen en tur og fikk unna det meste av juleinnkjøpene. Med mann og to barn på slep så krever det så absolutt sin kvinne - men det kunne da så absolutt vært verre - sønn nummer to valgte å dra på besøk til bestisen istedet. Og det er jeg så absolutt fornøyd med da han er et mareritt å ha med til byen...


Var en tur innom Plantasjen og fikk med meg blomsteroppsatser både til oss selv og til våre foreldre (adventsgave som er blitt tradisjon). Kjøpte julenek, kronelys, servietter, adventsstjerne til halv pris da min gamle messingstjerne absolutt har tjent sin misjon, samt et flott naturtro grangirlander (270cm) som også var til halv pris. Fant en flott jakke på Cubus til min guddatter - de hadde alle jakker til halv pris så da kom den på 200,- og det må jeg si meg meget fornøyd med :D Da er det bare å håpe på at den faller i smak.
Skal ikke liste opp alle mine innkjøp - det ville blitt traurig lesing så derfor over til noe annet.

Den "obligatoriske" julestria har jeg meldt meg ut av. Jeg prioriterer å rydde og vaske litt. Ungene har ikke fått opp lys og dilldall i vinduene sine - de har heller ikke etterlyst det. Kanskje det er jeg som tidligere har ment at de "måtte" ha det??? De hadde forøvrig ikke det i fjor heller for da gikk jeg gravid og det eneste jeg klarte var å være kvalm....Det sier seg selv at det blir ikke så mye julestemning av det...hehe...
Skal se om jeg får bakt litt på søndag - det blir krumkaker,kokosmakroner og kakemenn.De obligatoriske 7 sortene hopper jeg galant over - vi er ikke vanspist på kaker noen av oss... Kanskje jeg hiver en krydderkake i langpanna og baker et par sukkerbrød - fint å ha på lur i fryseren.

Så til slutt et bilde av mistemann - tenk at han blir 7 mnd om et par dager - tiden flyr...




Og med det ønsker jeg dere en fortsatt fin dag :)

5 Comments:

Red Hobbitt said...

Neimen, så stor han er blitt. Snart mannfolk! Han er kjempesøt, ser veldig blid ut. Blir varm i hjertet når jeg ser sånne gode barnekinn og da går det opp for meg hvor fort tiden har gått. Plutselig er de store.
Det er noe med minstemann, han er alltid minst. Sånn er det hos oss også. Priser meg lykkelig fordi jeg har en kosegutt selv om han er blitt ti år.
God helg og god jul til dere alle!

Rita Hogefeld said...

Det er mye vi går rundt og tror at vi "må" ha for å få jul - men det viser seg at det blir jul uansett ;)

Kjekk gutt du har fått deg, er han like blid bestandig?

Alexia said...

Ja, Rita han er faktisk like blid bestandig :D En tålmodig liten fyr :))) Og det er så sant - det blir faktisk jul uansett ;)

Ei riktig god jul til dere begge to med familier ønskes dere her nordfra :D

Alexia said...

Merkelig setning den siste der....

Røsslyng said...

Om det er noen trøst så er det ikke så mye av den "obligatoriske" julesjauen som blir gjort her heller, jul blir det uansett og da gjelder det å komme noenlunde i mål med helsen og vettet i behold ;)
Når julekvelden er her, kveldsmørket senker seg og stearinlysene tennes så vises ikke støvet i krokene og kaoset i skapene...

Ha en trivelig førjulshelg! :o)