fredag 18. september 2009

Arbeidsuke

Ja, da var tiden kommet for å reise ei uke bort på jobb. Sitter nå på Vannøya og har vakt her i ei uke. Heldigvis har man data, TV og lesestoff nok, så man skal vel få tiden til å gå. Det er litt rart å skulle være borte fra mann og barn i ei uke - ikke fordi at jeg ikke har vært det før, men denne gangen har jeg jo en ettåring hjemme også...Det spørs jo hvem det er verst for da - mamma eller ungene....eller kanskje man skal synes synd i han som sitter hjemme og må hendle alt aleina... ;D.

Har nå i kveld satt meg ned for å finne ut hvordan man redigerer HTML - og jeg fikk det til!!! HURRA!!! En vanlig Minima-mal er nå forvanldlet til en 3 kolonners og jeg har ordnet en bakgrunn som jeg er fornøyd med. Ikke verst bare det :DDD. Det er mye man får til bare man har tid og anledning - og det har jeg jo nok av akkurat nå.

Sånn på hagefronten så har jeg fått rensket opp i det store plenbedet og i badstubedet. Sistnevnte er også blitt utvidet bort til steintrappa for å få en bedre helhet i det. Ovenfor der er det overgrodd av hestehov og kjerringrokk...hurra....Jeg har klipt til jordbærduk og lagt steiner over, så får jeg håpe at det dauer i løpet av et par år (hvis det er tett nok). Det som gjenstår før vinteren er å få rengjort det store bakkebedet og få plantet ned både roser og stauder der. Bedet er innvadert av ugress, og det er vel ikke annet å vente med natur rundt på alle sider. Jeg prøver å pønske ut hvordan jeg skal klare å stoppe mesteparten. En plan er å plante hekkplanter som blir veldig tett og fremfor der plante noe som rotugress ikke har sjanse å komme seg gjennom. Å stoppe det helt har jeg ingen forhåpninger om, men det hadde absolutt vært ønskelig å få lagd en brems for det iallefall. Hmm, må legge flere planer - og forslag mottas med takk :)

Nei, nå er det kveld her - jeg lar høre fra meg når jeg har kommet hjem :)

Ha en strålende helg!

2 Comments:

Rita Hogefeld said...

Ugress fra naturen rundt som invaderer bed er ett kjent fenomen :( Noen løsning har jeg ikke funnet enda.......

God helg :D

potentilla said...

Hils han æ tidvis bor lamme. Han e nåkka motvillig utplassert på Bognes ;)