søndag 19. juni 2011

4 uker til å gjøre minst mulig...særlig...

Fredagsmorgenen gikk jeg på ferie - 4 uker til å gjøre minst mulig!!! Neppe....Har vel nok å bruke tida på jeg...En hage som bør røskes kraftig tak i, et forretningsbygg som må males, vanlig forefallende arbeid...tja, man blir ikke arbeidsledig med det første...

Da jeg kom hjem fra jobb på fredagsmorran bar det rett i husrydding og klesvask - sånn blir det bare når ho mor sjøl er borte (men det tror ikke mannen i huset noe på..;)) Han gjør sitt beste - det skal han absolutt ha ros for :). På ettermiddagen var det bare å hive seg i bilen og kjøre til Senja på fotballturnering - og "heldigvis" hadde vi bare en som var med i år så vi ble iallefall ikke stående stand-by på sidelinja. Værgudene viste seg fra sin beste side og sånn alt i alt var det ei flott helg - men vi er slitne ;)

Ho mor fikk også litt botanisk innsprøytning - hvis man kan kalle det det - jeg fant nemlig en Skogstorkenebb type hvit :D




Den fant veien til min hage... ;)

6 Comments:

Kristin Aurdal said...

Lekker storknebb du har funnet deg :-)
Selv har jeg ingen i hagen, men det er kanskje på tide jeg skaffer meg noen jeg også.

Mariann said...

Nydelig hvit storkenebb!
Håper du fnner litt tid til å slappe av i ferien på tross av alt som skal gjøres.
God ferie!

Rita Hogefeld said...

Næmmen, var du i Islandsbotn i helga da? Det skulle jeg visst, jeg bor 100m forbi fotballbanene!

Alexia said...

Jepp New Dawn og Mariann - den var kjempefin, og det beste var at den var gratis (hehe) :)

Du Rita - hadde vel en anelse om at du var i nærheten siden vi har fått/sendt pakker oss i mellom. Dessverre ble det litt for hektisk til at jeg kunne komme meg på besøk - campingvogna sto parkert på Finnsnes Camping (Finnfjordbotn?) så vi prøvde å kjøre minst mulig mellom "endepunktene". I tillegg hadde jeg en vel aktiv 3-åring med meg så hagevandring kunne nok ha blitt ei utfordring *himle*

Elisa said...

Du og du, den storkenebben var fin! Eg har ein kvit phaeum som står i blom no, den er så flott.

Det er utruleg spennande med desse rugemaskinene. Kryssar fingrane for bra resultat både hos de gog hos oss!

krepsemor said...

Ferie er vel å gjøre noe annet enn det du gjør til vanlig =) Men ja, det kan bli litt mye av det "annet"! Nydelig storkenebb du har fått tak i!
Prøv å kos deg og slappe av innimellom, for 4 uker går så altfor fort!