tirsdag 7. juni 2011

Mamma til fire....

Som regel blir det livstegn fra meg - det er ikke alltid tid til å prioritere bloggen, men her kommer det noen ord :)

I mai var vi 14 dager i Tyrkia - deilig. For første gang var vi borte på 17.mai, og det var egentlig litt greit for en gang skyld. Jeg slapp å tenke på å stryke skjorter, sløyfer og flagg, presse bukser, stresse hit og dit - ooooj, der var penskoene for små - til byen for å kjøpe nye med 3 unger på slep....Ja, du skjønner hva jeg mener... ;). Vi feira 17.mai, men absolutt dempet i forhold til hva man gjør hjemme. Det snodige er at når jeg kommer hjem og leser blogger så har nemlig Trine og jeg gått i samme 17.mai tog og faktisk vært på samme konsert...*himle* Verden er ikke stor - det var jo bare synd at man ikke visste det sånn at man kunne få hilse på :).

Mens vi var i syden hadde jeg gitt min søster arbeidsoppgaver. Vi fant ut at vi skulle spleise på en litt ordentlig rugemaskin og hun skulle passe rugeeggene som vi la i den - både Løpeand og Jærhøns skulle ruges ut.

Dessverre ble det veldig dårlig resultat av dem - 2 andunger og 2 hønsekyllinger. Disse bor nå i drivhuset - og nå er det ekstra hyggelig å ta seg en tur ut dit :). For to dager siden la jeg inn egg av Hedemorahøns og Kochin - nå håper jeg bare at resultatet blir bedre enn det forrige. Planen er at de skal bo i fjøset som vi har kjøpt fra mine svigerforeldre, men vi må først ta oss en kraftig opprydding og antagelig må noe restaurering til. Dette blir spennende :)


Du finner mange fine bilder inne på galleriet til Safari til 1000

4 Comments:

potentilla said...

Litt mer restaurering? Hehe...
Dette blir jo morsomt, kanskje jeg må låne noen :))

Alexia said...

Kom å lån du :)

Berit said...

Hjelpes - jeg trodde du hadde fått enda et barn. Og så var det kyllinger og andunger, hihi! Men kanskje de tror at du er mamman deres og følger etter deg hvor du går?

Alexia said...

Hei Berit! Kommentaren din var visst lagt i søpla av blogger - som nettsøppel...jaja - har funnet deg nå :) Joda, de følger meg - da spesielt hanen :) Har visst tiltrekningskraft på det motsatte kjønn ;)