fredag 5. mai 2006

Drivbenker og forbannelser

I kveld har jeg fått raka opp alt gammelgras og mose som jeg fikk fjerna 1.mai. Litt av en jobb... . Ja, da var iallefall det gjort for i år HURRA! Da er det bare alt det andre som gjenstår Innendørs begynte det å se rimelig grimt ut med planter stående overalt - kjøkken, stuegulv, vaskerom og bad...Både prikla og uprikla. Jeg heiv meg rundt og fikk montert sammen drivbenkene jeg kjøpte hos Clas Ohlson - forøvrig var jo ikke monteringa direkte vanskelig - dytt og klikk. Veldig hendig og greit . Ble litt sjokka over at de var så store (nei, jeg bruker ikke å lese mål på noe før jeg kjøper det... ) - desto mere plass blir det selvfølgelig . Disse to drivbenkene ble behørig dandert på verandaen med avisduk under - fint skal det være selv om halve rævva henger ute... . Alle plantene mine fikk æren av å overvære innvielsessermonien som besto i å bli kasta nedi mens overordnede sto med et SÅ fornøyd glis og slurpa kaffe . Tror ikke at de får det altfor ille - det kommer helt sikkert ikke mere frost i år - jeg har i så fall isolert med avisa Nordlys, reklame fra COOP Obs! og Expert. DET blir noe å varme føttene på for de stakkars små I kveld har min kjære har lagt flis på gulvet i drivhuset.... Ikke noen lystig affære kan jeg love. Sitat fra da han var ferdig: "Det kjæm fan mæ ikke tel å vækse nåkka i det hær satans huse førr æ har fan steike mæ ikkje vært så plaga me nåkka nån gang... - no går æ inn og æ plukke ikkje en jævla førrbanna bette opp etter mæ" *sitat slutt* Uups.... Da la æ mæ langflat og sneik mæ ut førr å plukke flisbita.... Ja, han roer seg vel...håper jeg....



Av
Innlegg
HønemorSvært skravlete bruker
Ble bruker: 21 apr 2005Innlegg: 1009Bosted: Kolbu påToten H5
Skrevet: fre mai 05, 2006 0:20 Tittel:

Uups, ...jeg ønsker meg også fliser på gulvet i drivhuset
Til toppen

RitaSvært skravlete bruker
Ble bruker: 15 aug 2004Innlegg: 1906Bosted: Senja
Skrevet: fre mai 05, 2006 8:11 Tittel:

var LITT irritert, han der? Like saftig språk som sønnen min, jo Jeg håper flisgulvet ble bra, om ikke annet
Til toppen

Line CathrinHagegal
Ble bruker: 26 mar 2003Innlegg: 9494Bosted: Hommelvik
Skrevet: fre mai 05, 2006 8:25 Tittel:

Han er vel fra nord norge.Da sier det seg selv åssen språket er rita jeg har i så fall isolert med avisa Nordlys, reklame fra COOP Obs! og Expert. DET blir noe å varme føttene på for de stakkars små Ja der var det både overvarme og undervarme
Til toppen

BeritTurbobruker
Ble bruker: 21 mar 2003Innlegg: 2727Bosted: Bor på Ringebu, lever på Sunnmøre
Skrevet: fre mai 05, 2006 8:39 Tittel:

Fikk innvia drivhuset ditt skikkelig der, ja, det skal vel til både besvergelser og velsignelser? Snill, da, som gjorde seg ferdig tross plunderet.
Til toppen

alexiaSvært skravlete bruker
Ble bruker: 10 feb 2005Innlegg: 1523Bosted: Ringvassøya i N-Troms
Skrevet: fre mai 05, 2006 9:15 Tittel:

Line Cathrin skrev:
Han er vel fra nord norge.Da sier det seg selv åssen språket er rita Næmmen Line Cathrin - det er bare en myte at nordlendinger har et litt kvasst språk... Det ville blitt en litt anna svung over dette: "Det kommer søren meg ikke til å vokse noe i dette dritthuset for jeg har søren klype meg ikke vært så plaget med noe noengang... - nå går jeg inn og jeg plukker ikke en filleting opp etter meg" Dobbeltæsj kan tilføyes på slutten for å sprite det hele opp litt... Som en kuriositet kan det tilføyes at han påsto at: "han tykjen bor oppunder gulvet... - derfor har æ vært så plaga". Må jo gi han rett i det da - etter kristen tro så bor jo en viss kar under oss
Til toppen

MokkiTurbobruker
Ble bruker: 19 mar 2003Innlegg: 2110Bosted: Trondheim, Sør-Trøndelag
Skrevet: fre mai 05, 2006 9:41 Tittel:

He he he he he... som å hør fattern når han har holdt på med nokka som ikke gikk etter planen (men han plukker opp likevel )
Til toppen

potentillaSvært skravlete bruker
Ble bruker: 30 des 2005Innlegg: 847Bosted: Tromsø/Ringvassøya
Skrevet: fre mai 05, 2006 9:44 Tittel:

Rett oversatt betyr det sannsynligvis at han muligens ikke kunne tenke seg en karriere som omreisende drivhusbygger på øya Han tykjen holder, i følge kapteinen, til her også innimellom...
Til toppen

OddrunSvært skravlete bruker
Ble bruker: 04 apr 2003Innlegg: 1101Bosted: Finnsnes, Troms H6
Skrevet: fre mai 05, 2006 9:45 Tittel:

Herregud, no flire eg så eg skrik her!
Til toppen

alexiaSvært skravlete bruker
Ble bruker: 10 feb 2005Innlegg: 1523Bosted: Ringvassøya i N-Troms
Skrevet: fre mai 05, 2006 9:49 Tittel:

potentilla skrev:
Rett oversatt betyr det sannsynligvis at han muligens ikke kunne tenke seg en karriere som omreisende drivhusbygger på øya He, he - tror muligens du kan ha rett i det...
Til toppen

AmiDSvært skravlete bruker
Ble bruker: 12 aug 2004Innlegg: 1120Bosted: Trondheim
Skrevet: lør mai 06, 2006 22:53 Tittel:

Måtte bare lese dette dagbokinnlegget med alle kommentarene for mannen min. Han har familie "nordpå", - ble imponert over ordbruken og holdt på å le seg ihjel.
Til toppen

alexiaSvært skravlete bruker
Ble bruker: 10 feb 2005Innlegg: 1523Bosted: Ringvassøya i N-Troms
Skrevet: man mai 08, 2006 13:39 Tittel:

Berit skrev:
Fikk innvia drivhuset ditt skikkelig der, ja, det skal vel til både besvergelser og velsignelser? Snill, da, som gjorde seg ferdig tross plunderet.Ja, nå har jeg en venninne som er kapellan - får høre med ho om ho tar seg av velsignelsene - og han gjør seg alltid ferdig selv hvor mye han plages
Til toppen

TuppaLite snakkesalig bruker. Ennå.
Ble bruker: 23 feb 2006Innlegg: 13Bosted: Tromsø
Skrevet: tir mai 09, 2006 20:41 Tittel:

Ha Ha Ha... Kan tænke mæ at det ramla ut nåen saftie kommentara fra han ja... Kolbjørn fikk sæ no en go latter...vi flirte så vi gaula Vi hold no på å lage hønsebur i reisa, dem skal vesst utvide hønseholdet litt, å det blir jo kjæmpekos...du skal ikkje ha nåen??? Mamma skal jo slutte me hønsehold så du kan sikkert få... Trur æ vet om en som blir "glad" når hanen begynner på morran å vise kor matsjo han e...
Til toppen

0 Comments: