torsdag 11. mai 2006

Man finner mye rart når man begynner å grave...

I går tok jeg meg en aldri så liten sightseeing rundt eiendommen sammen med min søster - det var så forb.. kaldt at det ble en rask tur... Først måtte vi innom drivhuset for å se på verdens 8. underverk . Grunnet besøket (altså min søster) så kom jeg meg aldri i gang med å lage benker der ute - men i dag blir det gjort...Tror jeg... (Hanne - du er en arbeidsbrems ) Men jeg tok iallefall moppen med og fikk vasket sånn grovt over gulvet - så arbeidsmengden i drivhuset i går besto av arbeid i et par minutter Beveget oss litt og havna på baksiden. Bak-/nordsiden av huset er brukt til komposthaug... Der er gressklipp, greiner og div. hageavfall kastet i flere år. I går måtte jeg grave litt i "gørra" - og gudbedre hvor mye meitemark det var der . Ingen tvil om at det blir god jord der en gang Som man kanskje forstår så har jeg ikke akkurat brukt energi på å snu denne haugen - men livlig der nedi var det uansett Som et rimelig stort middagselskap som utartet til en våt aften (det regnet i går (og i dag )) Potentilla - jeg starter herved markfarm, og jeg regner med at de er en meget stor potensiell kunde... - det var dårlig med mark hos deg gitt. Potentilla bytter forresten bort jord, og i bytte skal hun ikke ha porto, hun vil ha mark . I fjor kastet jeg noen torvbriketter på dumpa da frøene ikke ville spire - det var frø av Prunus serotina (romhegg) og av Laburnum alpinum (alpegullregn). Disse brikettene åpnet jeg i går, og der fant jeg to frø som spirte - men om det er det ene eller det andre, se det vet jeg ikke - utrolig morsomt uansett! Jeg har også tatt inn resten av hostafrøene jeg sådde tidligere - jeg må se om jeg ikke klarer å få dem også til å spire Jeg må bare si at spiring på hosta var som en middels stor tripp Svever enda - ingen må komme her og si at hagearbeid er kjedelig .

0 Comments: