torsdag 12. juli 2007

Dagene flyr

Dagene flyr og det blir dårlig med tid til oppdatering her inne. Været er jo helt fantastisk her nord - men jeg synes virkelig synd i dere der sør som virkelig har fått vannet hagene i det siste . Jeg tenker med gru på hvordan sommeren var her i fjor - noe lignende som det er der sør nå. Mye skjer i hagen - noe er man kjempefornøyd med, men noe kunne man vært foruten....feks. ugress... Det store bedet jeg lagde i fjor på nedsiden av huset er jeg umåtelig førnøyd med - det går i burgunder-/lilla-/rosa-/blåtoner, og jeg har for en gangs skyld ikke plantet for tett. Jeg ser at jeg må ha mere muld i det da det kan bli noe tørt - blandet jord inn i sandjord som var der fra før, men det ble visst litt magert i nederste delen av bedet. Mange av staudene jeg plantet der - og som jeg hadde sådd selv har ikke klart vinteren, så det er enda noen hull som må tettes. Jeg har plantet Hurdalsrosa i et hjørne av bedet som jeg tenkte to klematiser kunne få klatre i. Denne kan jo få en anseelig størrelse, men det gjenstår å se om den vil trives. Må vel ta noen bilder av bedet og legge ut tror jeg Jeg måtte sende mail til ROM Hagemiljø i dag ang. noen roser jeg bestilte hos dem i Mars. Jeg fikk mail da de var sendt, men bare en av pakkene dukket opp. Ny mail kom der de beklaget at de hadde skrevet feil adresse på pakken, og dermed kom den i retur. De hadde da påført riktig adresse og sendt den avgårde igjen. Pakken kom jo, men innholdet måtte virkelig få førstehjelp....væskebehandling . Det viser seg nå at 'Morden Centennial' ikke har overlevd - den er helt borttørket, mens 3 andre er i live...men bare såvidt. Som sagt sendte jeg dem mail i dag der jeg forklarte saken - svar kom i retur der de på nytt beklaget rotet og at de nesten hadde regnet med at dette ville skje. De skulle selvfølgelig erstatte den døde + de 3 andre som er i noe dårlig forfatning - jeg skulle bare oversende kontonummer så tilbakeførte de pengene. De håpet at dette ikke hadde skremt meg til å handle flere ganger fra dem . Dette var knallgod service synes jeg - og absolutt riktig . Slike er det ikke farlig å handle hos Nei, nå er det kveld - kan jo ikke fortelle alt på en gang da går jeg fri for stoff En fortsatt fin sommer ønskes de som titter innom!!!

0 Comments: