torsdag 26. juli 2007

Mere tenner....

Ja, denne dagboka inneholder mye tenner i år... Har vært på en ukes ferie i Sverige (hadde overhodet ikke lyst å dra bort da jeg har haugevis med ting jeg skal ha gjort hjemme, men ungene ga seg ikke... ). Men, tilbake til tennene... En uke før jeg reiste avsluttet jeg mine årlige besøk hos tannlegen - reparasjon av fyllinger er det vanlige. Jeg kommenterte at jeg hadde kjent isisng i høyre øvre 6-årsjeksel, men tannlegen kunne ikke se noe på røntgenbildet - ferdig med det. Utover i Sverigeuka kjente jeg mere og mere - og til slutt banket det så infernalsk at jeg trodde jeg skulle gå bananas. De siste dagene ble det så jævlig at jeg knasket Ibux og Paracet - og det hjalp litt. Hjemveien ble tilbragt i telefonen i håp om å få tak i en ledig tannlege - og jeg fikk napp helt til slutt hos folketannrøkta (det heter vel ikke det nå?), men fikk ikke time der før dagen etter. Og besøket der gikk som jeg fryktet... Nerven var død og det må rotfylling til.... Gjett hvor jeg gleder meg... Tannlegen la noe betennelsesdempende inn i tanna og la igjen med ei midlertidig fylling, men kunne ikke garantere at all verkinga forsvant. Jeg kjenner jo litt, men det er til å leve med . For herligheta måtte jeg betale 945,- norske kroner... Hurra.... Tenk hvor mye fint jeg kunne ha kjøpt for de pengene - og for ikke å tenke på fortsettelsen på dette eventyret - tror nemlig det blir rotfylling med krone på...

0 Comments: