mandag 20. mars 2006

400-grensa er passert...

Ja, da er det vel bevisst - galskapen har tatt helt overhånd. I dag passerte jeg 400 sådde sorter - og jeg er ikke begynt på sommerblomster, brugmansia og datura enda.... . Englene må jeg vel snart begynne å få i jord de også, hvis de skal få sjansen til å få en viss størrelse i år, og jeg tror at jeg skal sette peonene fra Litauen i jord også. Det var jo det der med den velkjente manglende plassen da.... Ja, ja det løser seg vel det også - og kanskje mannen finner ut at han må skynde seg å få opp drivhuset hvis han snart må sove sammen med prikleplanter... . Geraniumsfrøene fra Kirsten Lyng var det jeg fikk sådd i kveld - de hadde ligget 2 dager i vann før jeg fikk dem i jord, så nå få vi se hvordan det går med dem. Jeg får håpe at de ikke ble bløtlagt for mye da. Forøvrig tror jeg at de skal få lov å være inne - de andre har jeg jo kastet ut, men det hadde jo vært flott å ha noe å puske med utover våren - og ikke minst at jeg da kanskje slipper å få knallstart på priklesesongen... Noe har spirt av det som jeg var litt for sein med å kaste ut, og det står nå på kjøkkenbenken under lys. Det gjør forsåvidt ikke noe at det spirte litt - det var deilig å tjuvstarte litt på våren allikevel... Stauder vokser jo også noe seinere enn sommerblomster, så da blir det jo litt størrelse på dem til sesongen starter for fullt Jeg måtte også ta meg tid til litt pottevask - det var plutselig fritt for noe å så i, og da var det bare å skride til verket... Sålista mi er nå oppdatert her. Nå er det kveld og man må vel snart tenke på loppekassa, men først- jeg må få ønske dere alle en trivelig og grønn innkommende uke!

0 Comments: