mandag 13. mars 2006

Vinterferien som kom og forsvant

Ja, nå har vi vært borte på en 'liten' vinterferie (fredag, lørdag og søndag). Vi leide oss hytte på fjellet, 3 1/2 t. kjøring herifra - på Kilpisjärvi i Finland. Hytta sto testen og vel så det - der var alt hjertet begjærte - vaskemaskin, tørkeskap, komfyr, oppvaskmaskin, mikro, tv, video, radio, badstu, kaffetrakter og vannkoker. Innredningen besto av skinnsofa, salongbord og spisebord i bjørk - Jeg har aldri vært borti maken! Hytta var oppvarmet da vi kom - og det har jeg aldri vært borti før (joda, lunken varm har flere av hyttene vært, men denne var hjemmekoselig varm ) Og for herligheta måtte vi betale ca. 700,- pr.døgn... Snøscooteren måtte vi jo ha med, men ski og kjelker fikk også plass. For å gjøre en lang historie kort - det ble for kort tid til å gjøre alt, så skiene ble stående ubrukt... . Neste gang så tror jeg at vi må ha et par dager til... Ungene storkoste seg ute, men været viste seg ikke helt fra sin beste side - som det ofte har gjort tidligere. Lett overskyet på lørdag, og snø på søndag. Men hva gjør nå det - det var flott å komme seg bort litt - det ble både kvalitets- og kvantitetstid dette Hva mer kan man ønske seg!? Og ikke minst var det deilig å få mannebeinets fulle oppmerksomhet - det kan skorte litt på det ellers . Haging har det vært lite med den siste uka - det går på bokhaging og hagegalshaging - men veldig avslappende det da Nyheter i helga har det vært dårlig med - det var 3 finske kanaler der - og man kan vel si det sånn at det var en liten barriere der når det kom til sproget... Men finsk melodi grand prix - DET fikk jeg med meg - hva er det med disse finskene og musikken?!? Som sagt så ble det dårlig med nyheter - så nå hørerjeg på nyhetene på tv2 - og får med meg at Milosevic har tatt kveld... - jeg har IKKE tenkt å gå i begravelsen... Og så ble det en 'liten' frøbestilling fra Impecta i går - masse flotte busker/trær... Ha en flott dag dere! Oppdatering kl.11.30: Glemte å nevne at det også har 'falt' inn en liten bestilling hos Kirsten Lyng på Geraniumfrø...

0 Comments: