mandag 19. juni 2006

Den som ikke har nattero har ikke dagen god...

Ja, da ble det våkenatt på meg i natt - fikk oppringing om nattevakt, og av den grunn er jeg våken på denne tiden av døgnet. Da benytter jeg meg av sjansen til å oppdatere dagboka mi i disse sene nattetimer . På fredag fikk jeg pakken fra Grønt Fokus, så i helga har jeg fått montert opp de automatiske lukeåpnerne - en stor lettelse. Ikke fordi at jeg direkte har hatt så mye bruk for dem da temperaturen ikke akkurat tilsier sommer for tiden, men det er jo kjekt å ha det i orden til sommeren eventuelt kommer (det ser dårlig ut foreløbig). Masse undervanningsbrett fikk jeg også og en hel eske med potter - så nå skal jeg bare prikle til krampa tar meg. Arbeidsbakke ble det også innkjøpt, og den var virkelig kjekk! Det ble jo utrolig 'ugrisete' av å ha en slik en å jobbe med - anbefales! Dahliaene har jeg toppet og toppene ble satt i jord, så nå får jeg se om de slår røtter - spennende og se om man får til nye ting . Sjokoladecosmosen min tenkte jeg også skulle toppes når den blir litt mer fart i - og jeg blir å stikke avklippet i jord på den også. Den er jo bare så lekker at det gjør da overhodet ingenting at jeg får flere av den . I det siste så har det regnet, regnet og atter regnet - og resultatet ble jo selvfølgelig at all helvetes makt av insekter ble klekket. I går kveld tenkte jeg at jeg skulle luke litt etter at ungene var lagt seg, men den seansen ble rimelig kort og fruen sprang viftende med armer og bein og søkte tilflukt i drivhuset etter at hendene plutselig hadde fått sofistikerte svarte hagehansker på seg - les:KNOTT . Er det noe jeg ikke kan fordra så er det de små eklingene!!! Da jeg var liten så fikk jeg bare runde, røde merker av bittene, men nå holder jeg på å klø meg ihjel! . Da fant jeg ut at snart er bjørkeskogen ovenfor oss historie . Bare vent.... Søndag begynte jeg å luke og fjerne torv på nedsiden av huset - jeg har planlagt bed der i et par år, men det har ikke blitt noe av det. Så i år må jeg få farta opp og se til å få det gjort - ikke minst med tanke på alle de tusenvis av planter som jeg har alet frem.... Gud vet hvordan jeg skal gjøre det når jeg drar på ferie - hvem er egentlig gal nok til å påta seg vanningsjobben....? Det blir vel til at jeg bærer mye på nordsiden og setter det der, og jeg må satse på å få plantet ned en del. Jeg har enda 3 uker på meg.... Men holder det? Nææææiiii.... Jeg må huske på å ta bilder av mine prosjekter - det glemmer jeg hele tiden... Jobber vel ikke på dementavdeling for ingenting... Det ser ut til at sovinga i morgen etter nattevakta blir kort. Jeg har det jo travelt.... Ha en flott uke!!

0 Comments: