torsdag 24. august 2006

Enden er nær...

Endelig ser det ut til at vi straks er ferdig med malingen - hadde bare den jækla tåka letta sånn at jeg kunne ha kommet meg ut og malt resten... . Det skal bli en lettelse å bli ferdig! I alle år har vi smurt beis på huset - men det ble jo slik at man måtte fly rundt med malerkosten nesten hvert år... Så nå har vi klæsja maling på - garantert i bortimot 15 år, så nå trenger jeg ikke male hus igjen før jeg er et gammelt øk... Her forleden la jeg inn disse bildene på pelargoniumnettet - to ukjente pelliser som jeg har kjøpt i Sverige - foreløbig ingen hjelp å få da de er utrolig like hverandre disse sortene. De blir vel værende navnløse... De andre pellisene mine blomstrer nå en etter en i drivhuset. Jeg er kry over å ha fått til å rote engelske pelliser - har forstått at de kan være litt vanskelige - råtner lett osv. Dette er pelliser jeg kjøpte her i vår, men det tok ikke lange tiden før de begynte å skrante - muligens 'black leg'. Jeg kuttet alt ned og satte mange stiklinger. Det tok jaggu meg lang tid, men nå har flere begynt å vokse, og et par stykker blomstrer! De er iallefall verre å rote enn mange zonaler synes jeg. Jeg ser forresten nå at sola begynner å bryte gjennom, så det er bare å få på sæ "lørvan" og komme seg ut i malinga. Ha en flott dag!

0 Comments: