søndag 15. oktober 2006

Feiring og innvielser

Skal si lufta gikk utav meg etter eksamen... Men bare for en stakket stund . Sigurd hadde som tidligere nevnt bursdag forrige helg, og jeg hadde lovet ham feiring denne helga - og mye av det jeg har gjort var forberedelser til feiringa. Ungene kom ikke hjem fra mamma før på lørdags ettermiddag, så jeg fikk rydda hus og bakt/pyntet kaker før de kom hjem. Allikevel gjensto endel husarbeid som jeg måtte ta idag - og noe av ryddinga gikk rimelig kjapt unna (det er godt man har bod som man kan trø ting innpå for å ta grundig rydding senere....og dessverre har det med å fylles kraftig opp før det blir ryddet "ordentlig" der... ). Nuvel, det ble iallefall ryddig i områdene der gjestene skulle bevege seg . Og "litt" rydding trengtes virkelig etter uker med totalt fraværelse av en kvinnehånd Fredag og barnefri betydde at jeg og min kjære skulle innvie utendørs-massasjekaret som vi har kjøpt. Det ble en kald fornøyelse - gubben hadde bare varmet det opp til 34 grader, og det ble litt for kaldt når man satt der over lengre tid + masse slaps og vind i tillegg - man kan kanskje si at det var utrolig godt å komme seg inn for å ta seg en dusj. Ikke helt suksess, men dog . Vi tok det igjen i går kveld - 40 deilige grader, blikkstille, stjerneklart, måne og nordlys - og Macks høstøl . DET ble suksess . Gleder meg til å benytte det til vinteren.... Drivhuset har blitt helt og holdent oversett i det siste - bombe... . Nå er det ørten pelliser der ute som pent ber om å få komme inn i hus - og jeg jobber med saken. Jeg hentet noen inn tidligere i dag til et deilig grønnsåpebad - jeg har selvfølgelig pådratt meg bladlus . Håper det hjelper. Pellisene blir plassert litt rundt omkring i vinduskarmer, og resterende blir plassert på garasjeloftet - må bare rydde litt der først...Som vanlig... I morgen skal jeg på første hospiteringsvakta - på anestesiavdeling - spennende Dere får ha en flott ny uke

0 Comments: