tirsdag 17. oktober 2006

Til sengs med en detektiv...

Hmmm, så rykket vinteren enda nærmere... Her snør her også, men ikke så mye som i Tromsø og lengre sør (Feks hos miamaria). Jeg får trøste meg med at tiden går så fort at det plutselig er vår igjen - jeg synes dagene flyr avsted, men om det skyldes mitt harde program det vet jeg ikke. Løkene fra Jensen ligger på vaskerommet og vansmekter....Skulle egentlig ha fått dem i jorda, men jeg går IKKE ut i dette været - det må vel en gang bli litt fint vær håper jeg. Visst ikke får de friste tilværelsen som potteløk . Det ordner seg vel på et eller annet vis. Jeg fikk forøvrig fikset endel pelliser i går - badet dem i grønnsåpevann og plassert det litt rundt omkring. Da gjenstår 2/3....Og det blir ikke tatt i dag - jeg skal nemlig bake brød. Mange uker med kjøpbrød er ikke noe særlig - det må være hjemmebakt I går var jeg på min første hospiteringsvakt - på anestesieavdelingen på UNN. Spennende men langtrukket. Synes ikke det er så veldig rart at ting tar tid - en kortversjon: 1. Ringe etter pasient -og det kan ta tid før denne kommer fra sin respektive avdeling. 2.De fleste skal ha bedøvelse av noe slag - sette denne og vente til den virker. 3. Det er ikke bestandig det går som planlagt - ei gammel dame på over 80 skulle ha epidural + "vanlig" narkose. Ryggraden hennes var gammel og stiv og jeg er sikker på at de drev på og stakk henne i nesten 1 time før de fikk inn den jævla nåla... 4.Å vente på anestesilege, kirurg, ortopeder osv kan jo ta sin tid... 5.Osv, osv, osv... Og sist men ikke minst får man rimelig vondt i beina etter å ha stått ei hel vakt - jeg var helt skutt i går kveld når jeg kom hjem. Sovnet på sofaen sammen med inspector Morse - og våknet ikke før i morges....ja, riktig - på sofaen...men uten inspektøren Ha en fortsatt fin dag Edit kl. 16.26 - det lille snølettet som kom forsvant med en gang - og været er brukandes - men jeg er i gang med brødbaking og liljer får være liljer...

0 Comments: