mandag 20. november 2006

Turbulens...

Det har vært en turbulent uke med mye rot og tull. Mine fremtidige kollegaer er dritsur på meg for at jeg også har fått jobb - og den ene mener det er helt og holdent min feil at han ikke får 100% her på øya. Sjekk hvor det bryr meg... . Etter mitt oppvaskmøte med områdeleder ble jeg to dager senere innkalt til intervju og to dager deretter kom jobbtilbudet... Så kan man jo gjette seg til hva det var som gjorde utslaget - "sjefen" påstår at det var en søker på naboøya som hadde trukket seg og ergo trenger de flere folk der (men jeg vet at de manglet en søker der hele tiden). Who knows... - jeg har iallefall fått jobbtilbud, og hadde jeg ikke fått det etter oppstandelsen jeg laget hadde jeg nok gått enda lengre og forlangt at ansettelsesbiten skulle tas en gang til grunnet saksbehandlingsfeil . Det har mildt sagt vært en "spennende" uke som har gått - de siste to ukene av kurset er påbegynt (siste uka nå). Mine to kollegaer har nesten ikke sett på meg - ja, den ene har vel faktisk ikke det, og hans fru, som jeg møtte på butikken, sa et surt "hei" og snudde seg deretter bort (hun er faktisk ei venninne av meg - dog ikke av mine nærmeste). Det er fantastiske mennesker jeg omgir meg med her på plassen - flytting er faktisk vurdert... Jeg ringte begge medsøkerne i helga for å snakke litt med dem om hvordan vi kunne gjøre det for å få det lettest mulig ifht turnus, lønn etc. De var lite interessert i å snakke med meg - den ene ventet jeg nesten at han skulle klaske på røret når tid som helst . Ja, jeg har iallefall prøvd... Jeg slutter med surmuling og baksnakking nå - jeg ønsker ikke å falle ned på deres nivå, og bestemmer meg for å være som disse i stedet. Vel det var litt om det som har pågått i mitt liv - og mer en dette skriver jeg ikke her - det er nok nå... Ha en fin uke
Hagedagbok 2006
Tilbakesporings URL for dette notatet er:
http://www.hagegal.no/hagefora/trackback.php?e=10246
Side 1 av 1
Forumets hovedside -> Dagbøker -> alexias komplette galskap -> Turbulens...
Av
Innlegg
MokkiTurbobruker
Ble bruker: 19 mar 2003Innlegg: 2110Bosted: Trondheim, Sør-Trøndelag
Skrevet: man nov 20, 2006 22:34 Tittel:

Jeg syns du er ei knalltøff tøtte! Stå på og hold ut så får du en med på veien!
Til toppen

BeritTurbobruker
Ble bruker: 21 mar 2003Innlegg: 2728Bosted: Bor på Ringebu, lever på Sunnmøre
Skrevet: man nov 20, 2006 22:36 Tittel:

Gratulerer med jobb! Neimen om en har noe igjen for å la seg tråkke på, de får bare blir sure rundt deg. Det går seg nok til, skal du se! Men jeg forstår at det er leit å få slike reaksjoner, særlig av folk en regner som venner.
Til toppen

red hobbittSvært skravlete bruker
Ble bruker: 22 jul 2005Innlegg: 1128Bosted: Nordland
Skrevet: man nov 20, 2006 23:03 Tittel:

Stå på, det ordner seg nok. Skjønner det som det er ei ganske hektisk tid akkurat nå, i og med at foretaket overtar alle distriktsambulansene fra den første. Det roer seg nok, surke-typer finnes overalt. Min taktikk når jeg møter slike mennesker er å bli akkurat dobbelt så blid og hyggelig som de er sure og grinete.
Til toppen

CherieSvært skravlete bruker
Ble bruker: 22 aug 2004Innlegg: 838Bosted: Nordfjord
Skrevet: man nov 20, 2006 23:49 Tittel:

Ikkje hyggeleg med sånne reaksjonar, sjølv om du har retten på di side! Ein stor frå meg
Til toppen

HarryfordHar snakketøyet iorden, ja
Ble bruker: 26 des 2005Innlegg: 641Bosted: Risør
Skrevet: tir nov 21, 2006 0:15 Tittel:

Ligner litt på Sørlandet dette, du skal helst ha bodd her i minst 3 generasjoner - før det "glir greit"!, Selv var jeg heldig å bli kjent med "noen" så det til slutt ble mulig for meg å få tips om f.eks hus, før det kom på "markedet"! Har bodd 5 år i Nordland, og erfaringen min derfra er "Fort og høyt opp" og så er en ferdig med det! Håper det blir slik hos deg og! Uansett, pust ut nå, ta et glass eller 2 med vin, "og så går nå dagan" sin vante gang!
Til toppen

pusepildeSvært skravlete bruker
Ble bruker: 23 feb 2006Innlegg: 843Bosted: Ramfjorden, utenfor Tromsø
Skrevet: tir nov 21, 2006 0:52 Tittel:

Det var da svært Håper dustene tar til fornuft
Til toppen

Britt ÅseHjelper til
Ble bruker: 15 mar 2003Innlegg: 9450Bosted: Grimstad
Skrevet: tor nov 23, 2006 17:12 Tittel:

FOR noen tullinger ! Og FOR en flink jente du er som står på krava . Strategien med å være blid og imøtekommende tror jeg er meget bra. Pass bare på at det ikke får gå inn på deg at de surer seg. Som min søster opplyste da ungene var på sitt mest ufordragelig når de skulle legge seg: "Jeg har oppdaget at det virker ifht dem og hjelper meg selv hvis jeg bare er blid, bestemt og følelseskald!"

0 Comments: