onsdag 24. september 2008

Denne er IKKE fin....

Denne saken her har dukket opp i bedet mitt - mest sannsynlig etter en staudesådd for et par-tre år siden. Det er en eller annen Delphinium - men jeg sparer min begeistring for fargene....Og jeg kan heller ikke huske at jeg skulle ha sådd denne fargen - hvit ja, men ikke denne.

DSC01636 DSC01637

Hvis noen synes denne sortbrune Riddersporen kunne være noe å ha i sine bed så rop ut - den passer ikke her hos meg og vil antageligvis bli kompost.... ;)

Ha en fin dag c",)

8 Comments:

Rita Hogefeld said...

JEG syns den var drittfin....hvor høy er den da?

Miamaria said...

Svarte at den oversikten ikke oppdaterer seg skikkelig, der kom Rita først. Typisk!!! Jeg synes nemlig også den var kul.

Ta frø, i tilfelle den går an å så.

Alexia said...

Vet ikke hvor høy den egentlig er - står i dårlig gjødsla jord. Nå er den ikke større enn ca 50 cm - men det kan selvfølgelig hende at den ikke blir større. Det er to spir på den - kan se om det går an å dele den sånn at dere begge kan få :)

hildeG said...

Jeg synes også den var gørrlekker - og at den minner om en delphinium som jeg har sådd som Twinings Tea eller noe i den retningen, som viste seg å være ettårig.
Hvis denne er flerårig, så tror jeg mange vil sikle etter denne ja...

Alexia said...

Ja den er nok flerårig - den blomstra med ett spir i fjor og to i år :)

Photo-Me-Life said...

Å herregud, det må jeg si, det var mange.... TUSEN takk!!!!!! Your an angel!

Dem var så fine, så går det litt hardt for seg i surfinga her så man glemmer jo om man ikke noterer eller lagrer...

Anne på Moseplassen said...

Den riddersporen ligner da på en jeg har sett i noen frøkataloger, men ikke søtten om jeg husker hva den het..
Gratulerer med ny blogg, da har jeg lagt deg til på hagebloggerlista, flott at du vil være med :)

Alexia said...

Mener det finnes en som skal være nesten helt svart - 'Funeral - et eller annet'