torsdag 25. januar 2007

Begonia stinks...eller??

Det begynner sånn smått og spire mer og mer i mine potter. Nå spirer Coleus 'Black Dragon'. Flere pellisfrø har også våknet til liv - men blodbegrene har jeg foreløbig ikke sett snurten av. Jeg blandet noen forskjellige sorter i et stort beger, så jeg kan ikke sette de varmt heller før pellisene er store nok til å prikles....Dårlig planlegging - en slik sær dronning burde vel egentlig fått eget hjem... Det er ikke blitt sådd flere frø heller - føler ikke at behovet er så stort heller...En liten tyvstart har jeg jo tatt, og er foreløbig fornøyd . Når det gjelder inneplantene så er det et sørgelig kapittel...De burde absolutt fått bedre stell - litt til nå så skal de få ny jord og bedre tider...tror jeg... . Forresten så investerte jeg i 4 nye potteplanter i dag på den lokale butikken (de har alt mulig) - det ble nemlig 4 Begonia rex innkjøpt. Nå har jeg 5 forskjellige sorter iberegnet min gamle 'Escargot'. Vanlige begoniaer er noe herk - men jeg har sånn sansen for disse rexene Nå må jeg gå og planlegge morgendagen - ny døgnvakt fra klokka 08.00 i morgen tidlig . Ha en fin morgendag

0 Comments: