onsdag 17. januar 2007

Fotografisk hukommelse og spirer

Kom fra jobb i morges kl 08.30 - fri til fredag - deilig . Må se om jeg får gjort noe i huset i dag - og ikke minst om å få meg litt trim. Det ble dårlig med steg i går - ikke uforventet da man sitter på en stasjon og venter -ca.2500 skritt. Jeg må jobbe med saken i dag . De 2 dagene før - vel 7000 skritt. Skulle gjerne hatt det dobbelte. Leste at for å oppnå vektreduksjon bør man gå 12000-15000 pr dag - det høres fornuftig ut - men opp og langt fram kanskje... Inspeksjon av mine 3 sorter frø viser at det spirer allerede - 2 av 3 er bra! Pelargonium 'Summertime Lilac' - hengepellis Oleander Blodbegerne spirer ikke - som forventet - det må vel litt mere tid til. Jeg vet at mange ikke får de til - men det vil jeg ikke høre snakk om - de SKAL spire Klokken 11.30 skal jeg på samtaletime i barnehagen. Vi skulle egentlig ha den før jul, men som noen vet så har jeg hatt meget å styre med i høst og før jul - derfor utsettelsen. Jeg er jo veldig spent på hva de har å si - Oscar er som jeg kjenner ham en blid og glad gutt, så jeg tror ikke det blir noe særlig negativt å få høre . Når jeg er inne på Oscar - vi fikk beskjed fra barnehagen på mandag at de hadde opplevd noe merkelig med ham... De hadde hatt huskelek der mange ting var lagt under et klede. De fjernet forskjellige ting og lot ungene prøve seg på å huske hva som var borte. Det som var pussig med Oscar - de klarte ikke å lure ham. Uansett om han fikk 1 sekund eller 5 sekunder på å se under teppet så visste han nøyaktig hva som var borte - han ramset opp hva som ikke var der med en gang. De prøvde å redusere tiden han fikk lov til å titte - det nyttet ikke - han visste det momentant. Kan ungen ha fotografisk hukommelse??? Det er spennende med spirer og barn - kanskje to sider av samme sak Ha en fin dag

0 Comments: