lørdag 13. januar 2007

Årets første sådd

I går var jorda, som jeg tidligere hadde lagt til tining på kablene, blitt varm nok til at den kunne såes i - det ble 3 sorter: Rhodochiton atrosanguineus - Blodbeger Pelargonium 'Summertime Lilac' - hengepellis Oleander - rød. Oleanderfrøene fikk jeg forøvrig fra USA (tror jeg det var) da jeg handlet noe gjennom Ebay i fjor hos en privatmann. Jeg sådde ikke noe av dem i fjor så jeg fikk meg en overraskelse da jeg åpnet konvolutten - det var en haug med frø . Så visst noen har lyst å prøve og så Oleander så gi meg et hint så blir det sikkert noen frø på noen og enhver . Når det gjelder de andre frøene som jeg skal så - det er mange som bør få seg en kuldeperiode før spiring, så jeg må sette meg ned for å få en viss oversikt over disse. Jeg har også bestemt meg for å så litt utover hele vinteren/våren - da slipper jeg å få alt sammen på en gang slik at det blir altfor mye pes og inspirasjonen daler. Jeg har tenkt litt på om jeg skal selge stauder til sommeren - jeg har jo litt av hvert forskjellig som ikke standardgartnerier har, så det kan jo hende at det blir en suksess . Jeg har uansett ikke behov for flere tusen planter selv - så hvorfor ikke prøve å tjene litt penger på dem da? Gårsdagens skritt ble 8117 - bare med å gå inne i huset Vel, nå kjenner jeg at jeg må gå og bevege meg litt - dere får ha en fortsatt strålende helg

0 Comments: