søndag 21. januar 2007

Vakt og sånn...

Får ikke gjort så mye i helga da jeg har vakt. Forsåvidt så kan jeg jo gjøre noe da jeg har hjemmevakt, men store prosjekt orker jeg ikke å begynne på hvis jeg plutselig får oppkall fra vaktsentralen. Litt småpusk i huset blir det nå allikevel, og 2 sorter frø har jeg fått i jorda. Det er: Chamaerops humilis Chamaerops humilis var. cerifera Disse skal tåle ned til minus 10 grader - men jeg tror neppe at jeg blir å plante dem ut. Jeg får se hvor mange som spirer og vokser til før jeg tør å satse livet til en av dem - og de bør vel være noen år før man prøver dem ute. Hvis jeg blir å gjøre det regner jeg med at det må endel polstring til for at den skal overleve vinteren. Forøvrig så er det jo ikke bikkjekaldt her om vinteren. Temperaturen ligger som regel ned til minus 5 graderC, men kan synke til minus 15-18 i kortere perioder. Kanskje like greit at den overvintrer i drivhuset . Den som lever får se - spennende er det iallefall . Nå skal jeg gå og hive middagen i ovnen - ovnsbakt laksefilet krydret med persille, sitron, salt og pepper Ha en fin innkommende uke

0 Comments: