onsdag 28. juni 2006

Flyvende hollendere

I vinter sådde jeg x antall sorter stauder som jeg satte ut i isoporkasser, og gledet meg villt til alle de spennende sortene som jeg skulle ale frem.... Jeg kan visst stryke noen på lista... I en periode under vinter/vår ble de satt på nordsiden inntil veggen - det skulle jeg visst ikke ha gjort... Jeg har gjort en helt klassisk feil - jeg tenkte vel ikke på at takrenna kunne gå tett . Oppdaga plutselig at det var noe ommøblering av jord i noen potter - les: det hadde dryppet kraftig fra takrenna... Her har jeg gått rundt og gledet meg over at så mye lekkert har spirt...også viser det seg at det er Heuchera 'Firefly' i x antall potter - ja, flyve det kan den... Ja, ja - det ser ikke ut for at jeg blir fri for Heuchera i år... Sånn ellers så har jeg kommet frem til at jeg tror jeg gir meg pokker i sommerblomster i år. Grunner: 1. har ikke sådd en eneste en, 2. jeg har ikke kjøpt noe heller, 3. jeg reiser på ferie om 14 dager 4. når de har vokst seg til en akseptabel størrelse så er sesongen her nord slutt... 5. synes faktisk at jeg allerede har litt å henge fingrene i... Men kanskje blir det litt allikevel - mamma har jo sådd endel frø hun fikk hos meg, så vi får se hva det blir til

1 Comment:

Anonym said...

Hei
Hvor kjøper en små isoporkasser